Inlägg från: Mallis2013 |Visa alla inlägg
  • Mallis2013

Mallorca 2013

Va kul med en tråd för 2013! 

Jag trodde jag var ensam om att va tidigt ute Flört 

Vi ska gifta oss i Alcanada i slutet av maj nästa år, längtar!
    Funderade ett tag på att anlita Charlotte, men har nu bestämt oss för att fixa själv. Vi åker tillsammans med våra två barn och förmodligen våra föräldrar och syskon m familjer.

Hur har ni tänkt m klänningar? Traditionell brudklänning eller något enklare?

• Mallis2013

Åh jag vet inte riktigt.. Har nog tänkt mig att ha en brudklänning, fast ev i kort modell.. Fast jag velar ganska mycket, måste nog åka iväg till nån butik och prova lite :) Jag har surfar runt lite och kollat på såna kinaklänningar också, men jag vet inte... Verkar lite riskfyllt? Gud så kul m vigselring!! Vad blev det för nån? Ja får man ett bra pris är det ju ingen mening att vänta :) jag har kikat runt lite men inte riktigt bestämt vad jag vill ha... Ska ni ha en varsin ring eller behåller maken förlovningsringen? Äh vi har väl inte kommit så jättelångt i planeringen mer än bokat prästen och fotograf. Sen är resten rätt oklart. Vet inte riktigt hur/var vi ska bo, vilka som följer med och sådär. Sen klurar jag lite på bröllopsmiddagen också, var och hur man ska ha den. Och musik till själva vigseln! Vi ska ju gifta oss utomhus, undrar om det funkar att ta med nån slags musik själv eller om det knappt kommer höras. Hm...

• Mallis2013

Två ska bli tre - googlade på ringen, urtjusig!! Ni har också rätt små barn ser jag, våra kommer att vara 1,5 och 3,5 när vi åker. Vill ju gärna att det ska bli liiite festligt på kvällen och ha nöjda barn under bröllopsmiddagen... Nån som känner till alcudia bra och vet nåt fint ställe, gärna med havsutsikt, som även är barnvänligt? Japp vi har bokat johanna! Och så har jag bokat Linda clarin för håret.

• Mallis2013

Jo förresten! Charlotte på mallorcabröllop tog 550 euro för att anlita henne. Fick lite prisförslag från henne tidigare, men vi kände att det började dra iväg lite ekonomiskt... Speciellt när vi gifter oss utomlands för att vi ville ha det ENKELT. Ibland drar det iväg lite i planerna ;)

• Mallis2013

Johanna hade olika paket från 350 euro och uppåt, exkl reseersättning om man gifte sig utanför Palma.

• Mallis2013

Kul!! Har du hämtat ringen ännu? :) Vi var ute och kikade på stan igår och mannen köpte kostym till bröllopet på halva priset, perfekt! En mörkgrå kostym kommer han att ha. Var även och kikade på några bröllopsbutiker, men var man ute efter en kort klänning var det hopplöst... Tydlgen var de rätt populära nu så de tog slut nästan på en gång. Till jul trodde en av butikerna att dom skulle få in nya... JUL! det är ju hundra år dit, jag vill ju ha klart alltid typ igår ;)

• Mallis2013

Det var på brothers, riley hette märket. Dom reade ut nästan alla sina kostymer så det passade ju perfekt. Någon som har koll på hur exempelvis guldfynd har sina reor? Jag är i valet och kvalet om jag ska köpa en nu då dom har 20% på allt... Fast det kanske dom har med jämna mellanrum?? Ja dom tog ju hem några klänningar så kunde man ha en av dom så var det ju inga problem. Men behövdes en annan storlek så tog det 4 månader!! Helt sjukt kan jag tycka. Ni får ursäkta hur ihoptryckta mina inlägg blir... Radbrytningarna verkar inte funka när man skriver med iphone

• Mallis2013

Tyvärr var det mest kostymer, resten var rätt utplockat. Men det kan ju hända att det ser helt annorlunda ut i annan stad/butik!

Hm, ja då ska jag åka en runda och kolla lite priser. Helt sjukt att det kan skilja så mkt i pris, för samma ringar! 

Jag sitter bara och googlar bröllopsklänningar hela dagarna. Fastnade lite för den här klänningen som Cecilia Blankens hade på sitt bröllop. Sjukt cool och snygg tycker jag!
    http://blogg.mama.nu/cecilias-blogg/2011/01/24/brollopstider/

Även denna är en favorit...
    http://remsansbistro.blogspot.se/2011/08/brollop-pa-mallorca.html

• Mallis2013

Får man förresten fråga vad ni fick betala för era ringar? Kan vara bra i framtida förhandling Flört

• Mallis2013

Men OJ vilken prutning :) då ska jag bara lyckas bestämma vad jag vill ha jag med sen ut och förhandla :) Du har alltså samma "ring" på både förlovningsringen och vigselringen nu förutom stenarna? Kanske vore nåt för mig med... Har en lite kupad förlovningsring i vitt guld som är jättesvår att matcha tycker jag

Svar på tråden Mallorca 2013