Inlägg från: Mallis2013 |Visa alla inlägg
  • Mallis2013

Mallorca 2013

Ser fram emot en bild sen :) Här är en länk till min förlovningsring: www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1353408&step=1&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=1353408&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E Den är väldigt kupad den med... Åh vad jag önskar att jag hade tänkt ett steg längre när jag valde förlovningsring och tänkt på hur sen skulle matchas! Ja klänningen... Både det svåraste och de roligaste!! ;) skönt att börja köpa grejer i god tid innan också så kommer inte alla utgifter samtidigt sen. Har du några alternativ?

• Mallis2013

Idag har jag varit och provat ringar, och föll för schalins himla! Så den blev det nog. Guldsmeden föreslog att vi skulle göra om min förlovningsring så att den skulle passa bättre istället för att ändra vigselringen då min förlovningsring inte passar att sätta i stenarna i. Men priset... 15890 för bara ringen var en del över det jag tänkt mig. Ska kolla runt lite och kolla om dom Kan ge lite rabatt. Eller kanske vänta tills dom har nåt erbjudande. Ingen som har koll på nån rea ute i sverige?? :) jag har också varit sugen att fynda barnens kläder på rean, men det är ju det där med storleken...

• Mallis2013

Ja det är helt otroligt vad det skiljer! Jag kollade lite på nätet nu också, vigselbutiken.se ville ha 11990 för den, skiljer nästan 4000! Ska gå tillbaka och höra med guldsmeden igen... Har ni bestämt nåt datum än tjejer? :)

• Mallis2013

Heej! 

Va kul att de börjar hända lite :)

Här är det lite stiltje, skulle gärna vilja boka resan snart men allt verkar inte riktigt ha kommit ut än?
    Vad har ni bokat?

Hehe, komma tillbaka efter föräldraledighet är ta mej tusan inte lätt i början, men efter ett tag kommer de kännas som du aldrig varit borta... Lovar!

Jag är så himla splittrad över klänningen, vet inte alls vad jag vill ha längre. Inte blir man mindre splittrad av att titta runt på nätet heller där de finns miljoner modeller :S  

• Mallis2013

Vilken fotograf och hår/smink-tjej bokade du förresten?

• Mallis2013

Hej Mallis Juni! :)

Va kul! Var beställde du klänningarna? Har du nån bild eller länk kanske? Vore kul att se Glad 

Johanna hade lite olika paketalternativ, vi har valt det minsta som innebär fotografering under vigsel + foton efter vigseln, 25 högupplösta foton på DVD + 3st 13*18 kopior (som kan bytas mot extra bilder mot DVD:n (en kopia = 3 bilder på DVD).
    Sen tog hon reseersättning om man inte vigde sig i Palma.

Allt som allt 350 eur + 70 eur (reseers). Lite dyrt kan man tycka, men man vill ju gärna ha lite fina bilder...

enligt 2012 års prislista kan tilläggas, såg i 2012-tråden att det verkar bli en del dyrare mellan åren. 

• Mallis2013

Jättefin klänning! Spännande att få hem dom! Jag har också suttit på deras sida och tittat, och är lite sugen på att beställa snart jag med. Det är ju lite av en chansning att beställa därifrån, så man vill ju vara ute i god tid ifall det inte blir som man tänkt sig! Vi kommer nog att köpa blommor via kyrkan, känns enkelt och bra.. Har inte köpt ring än, men ska iväg och titta m mannen så fort vi får en ledig, barnfri dag (typ aldrig ;)) Vi kommer nog inte att boka la terazza. Verkar ju hur bra som helst, men vi har bokat vigseln till 16,00 och dom öppnade inte förrän halv åtta vad jag förstår. Så med flera småbarn i gänget åker vi tillbaka till alcudia. Tänkte göra lite typ småplock på hotellet och skåla lite medan barnen får vila lite och sen äta någonstans i alcudia.

• Mallis2013

Hur många är ni som åker förresten?

• Mallis2013

Nu har vi bokat resan! Börjar kännas verkligt :) Har du fått hem nån av klänningarna än mallis juni?

• Mallis2013

Kul med klänningarna ! ja fy tusan va billigt det är, helt sjukt. Har du nån bild på hur klänningarna blev? Nyfiken :)

Jag håller på och ska beställa klänning nu, det blir en lite kortare i spets. Hittade ingen som såg ut som den jag hade i huvudet, så dom ska sy upp en efter mina önskemål. Ska bli himla intressant att se hur de går Flört 

Vad köpte ni för ringar?  

• Mallis2013

Jättefint! Både ring och klänning. Nej jag kollar på kinaklänningar jag med. Har dock ändrar mig om den egendesignade (tror jag) och ska nog beställa denna istället: www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-breezy-chiffon-scallopededge-neckline-strapless-dropped-tea-length-skirt-swd012-p-524.html Jag tror vi bestämt oss för schalins himla, men har inte kommit iväg och köpt den än. Ska göra om förlovningsringarna i samma veva också då de inte alls passar ihop (kupade ringar).

• Mallis2013

Hej!

Drömmer - Vet inte hur det är på Teneriffa, men på Mallorca kan du gifta dig var du vill så länge prästen vill komma dit :) På Mallis tar dom en extra avgift på 50 euro för resa, och så har dom några förslag på olika platser som funkar. Vill man ha annan plats får man se till att det funkar själv, typ tillstånd eller liknande.

LindatKarlsson - kul! :) Ja Charlotte verkar verkligen ordna fantastiska bröllop. Den här bilden skickade hon till mig förut och det ser ju sagolikt ut. 

Ja jag med! detta kommer bli världens längsta vinter!

• Mallis2013

Då var äntligen ringen beställd! Vill ha juni, nu!

• Mallis2013

Lotjen - Vi har också samma funderingar.. Kommer nog att åka tillbaka till hotellet och äta lite olika typ charkuterier och sånt som vi förbereder innan, och sen middag på kvällen. Var vet vi dock inte, tror vi bokar det på plats! 

Lindatkarlsson - Härligt! :) Det börjar kännas verkligt när man prickar av saker på listan :)

Mallisjuni13 - Visst beställde du en måttbeställd klänning? Jag ska beställa nu men är fundersam över måtten.. Eller främst måttet hollow to floor. Mätte du med klackar på? 

• Mallis2013

Nu har jag beställt klänning! 

Är redan sjukt nervös att den inte kommer passa :S

Det blev denna, fast utan det där axelbander och i ivory

• Mallis2013

Ja jag har också börjat bli lite tveksam om det här med fotograf just pga det verkar ta så lång tid med den svenska tjejen. Han Simon navarro verkar vara snabbare, verkar gå jättefort för honom att skicka bilderna! Och billigare. Men det är ju skönt m nån som snackar svenska :)

• Mallis2013

Tack för tipset! :) Vad ingår i ert paket och vad får ni betala?

Svar på tråden Mallorca 2013