• AnnLi

Innan jag bryter ihop totalt...

Jag tycker det låter som en typisk depression! Både PMS-känslan, gråt, trötthet, stress, koncentrations- och motivationsproblem tyder på det. Gå till vårdcentralen och kolla upp! Och var inte rädd att testa medicin om de föreslår det, det hjälpte i alla fall mig otroligt bra (när vi väl hittade rätt sort, provade en som inte gav nån effekt först)

Lycka till :)

• AnnLi

Jag åkte till VC med "bara" de symptomen (framförallt extrem trötthet och "PMS-känsla" men hade de övriga du har också) utan att ha nån aning om vad orsaken var. Jag togs extremt seriöst och de kollade upp hela mig med massa blodprover, EKG, magnetkamera(!), hormontester och en himla massa annat. Sen när han kom fram till att det måste vara depression så insåg jag att det lät rimligt och medicinen hjälpte väldigt bra.

Det är en "vanlig" sjukdom, läste nånstans att ca 20% av befolkningen nån gång i livet "åker på det". Och det är ju liksom inget man hittar på för att man är lat eller bara borde ta sig i kragen och rycka upp sig eller vad folk nu har för fördomar... Det är nån kemi i hjärnan som inte funkar som det ska och det finns botemedel :)

Svar på tråden Innan jag bryter ihop totalt...