• J2012

Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(

Anonym (Ledsen brud=() skrev 2012-06-03 10:20:13 följande:
    Nja vi förlorar inget på att ställa in,vi skulle haft en privat cermoni i rådhuset med bara våra 2 vittnen med. Men det är en massa som måste ställas in tex. hotell,ringar,vigselförättare. Vår budget är redan sprängd flera ggr. 
    Ser ingen annan lösning.... 
    Men... om ni ändå "bara" ska ha en enkel vigsel med två vittnen: Varför inte bara köpa en fin vit sommarklänning? Butikerna är fulla och det finna massor med billiga men fina alternativ. Det viktiga är väl att ni gifter er, inte själva klänningen? Detta från någon som har inhyrd fotograf, kyrkbröllop och hela baletten: Jag hade hellre gift mig osminkad, i pyjamas och gummistövlar än ställt in!
  • J2012
    Anonym (Ledsen brud=() skrev 2012-06-03 11:10:54 följande:
    Jo för mig & min M2B är faktiskt klänningen viktig,även om vi inte har ett tradionellt bröllop (det är absolut inte vår grej) Visst finns det massa fina sommarklänningar,men det kan jag ha när jag går till Ica. jag vill känna mig vacker när jag gifter mig även om jag inte står i en kyrka. 
    Vi prioriterar olika & för oss är klädseln viktig,både min & sambons (hans kläder sitter perfekt) .
    Självklart är det viktigaste att vi gifter oss,men vilken brud vill inte vara vacker (oavsett vilken klädsel man valt) ?! 
    Självklart menar jag inte att du ska gifta dig i pyjamas, och jag menade inte heller att klänningen är mindre viktig bara för att ni inte har ett jättebröllop MEN iom att det är ett mindre sammanhang så krävs det ju kanske inte en klänning för 15.000 kr för att du ska vara "tillräckligt" fin. För mig är klänningen jätteviktig, jag har letat i ett år för att hitta den perfekta klänningen, men den är fortfarande inte viktigare än bröllopet i sig!

Det jag framför allt undrar över är om du ens försökt sy in den? Gått till en sömmerska? Jag förstår inte riktigt vad som är så extrem med klänningen du valt så att du inte kan ha den för att du är så smal? En sömmerska kan göra mycket, jag är 1.60m och är stlk 34 och fick en gång omsytt en klänning som suttit på en tjej som var 1.88m och hade E kupa... 

Jag tycker det låter som att du krisar lite i onödan, värre saker har hänt utan att folk ställt in sina bröllop!
Svar på tråden Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(