• Anonym (Ledsen brud=()

Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(

Vi skulle gift oss om några veckor,nu blir det inte så.
    Andledningen är att jag gått ner ganska mycket i vikt (inte frivilligt),när jag beställde min klänning hade jag precis fött barn & räknade ändå med att jag skulle gå ner en hel del (har alltid gått ner fort efter mina graviditeter) & drog av några extra centrimetrar men det hjälpte inte. Jag har gått ner mycket mer & klänningen är alldeles för stor. Även om jag skulle fått den insydd så hade den inte varit snygg på min smala kropp. Vi har en väldigt ansträngd budget & det finns inget utrymme för att köpa en ny.
    Både jag & min M2B är så ledsna,jag låg hela natten & bara grät medans sambon försökte komma på en lösning,han ringde runt till vänner för att kolla om någon hade brudklänning att låna ut. Tyvärr fanns det ingen som hade sin klänning kvar eller så var de för stora :(

Man får bära en sådan klänning 1 gång i livet (ja ja ibland fler) & då vill jag gärna göra det & min M2B förstår det.
    Det är med sorg vi inser att vi inte har något annat val än att ställa in......................
    Vill inte,vill få min stora kärlek till min man Hjärta !

• Svar på tråden Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(
  • thessan

Har du någon länk så man får se hur den ser ut? Kanske går att ändra ändå, har du varit i kontakt med en sömmerska? Var har du köpt klänningen? Om det är en butik kan du fråga omdu kan byta till en ny storlek. Det finns fina klänningar på annons som inte kostar så mycket. Var bor du?

• wiii

Ställa in ett bröllop pga klänning känns lite drastiskt. Hur stort utrymme i ekonomin finns det för ny klänning? Finns klänningar på Blocket billigt ofta, och även på annonssidan här på BT. Kan ni kanske få låna en tusenlapp av nån släkting? 
    Ni måste ju förlora mer pengar på att ställa in.. 

• Anonym (Ledsen brud=()
    thessan skrev 2012-06-03 10:07:24 följande:
    Har du någon länk så man får se hur den ser ut? Kanske går att ändra ändå, har du varit i kontakt med en sömmerska? Var har du köpt klänningen? Om det är en butik kan du fråga omdu kan byta till en ny storlek. Det finns fina klänningar på annons som inte kostar så mycket. Var bor du?
    Det är en kina klänning.Har tittat på annonser här på BT & Blocket men hittar inget som passar vår budget eller min storlek. 
    Klänningen jag har är i satin med smala axelband & kort släp,om jag skulle fått den insydd hade jag sett jätte mager ut. Mina nyckelben sticker ut & det framhävs bara ännu mer med så smala axelband & en satin klänning framhäver en benig kropp på ett väldigt osmickrande sätt :(
    Jag bor några mil utanför Borås.  
  • Anonym (Ledsen brud=()
    wiii skrev 2012-06-03 10:11:47 följande:
    Ställa in ett bröllop pga klänning känns lite drastiskt. Hur stort utrymme i ekonomin finns det för ny klänning? Finns klänningar på Blocket billigt ofta, och även på annonssidan här på BT. Kan ni kanske få låna en tusenlapp av nån släkting? 
    Ni måste ju förlora mer pengar på att ställa in.. 
    Nja vi förlorar inget på att ställa in,vi skulle haft en privat cermoni i rådhuset med bara våra 2 vittnen med. Men det är en massa som måste ställas in tex. hotell,ringar,vigselförättare. Vår budget är redan sprängd flera ggr. 
    Ser ingen annan lösning.... 
  • wiii

Om du inte vill få så stort fokus på myckelben kanske en bolero kan vara något? Och att satin inte skulle funka på en smal person, vet inte det ja, håller din m2b med om det eller är det något bara du själv tycker? Vad skulle du vilja ha för material istället?

• thessan

Vad har du för storlek? Jag har en klänning som min bäste vän skulle ha men ångrade sig och köpte en annan. Den är köpt från dindromklanning.se klänning nr 8. Säljer den billigt.

• Anonym (Ledsen brud=()
    wiii skrev 2012-06-03 10:23:04 följande:
    Om du inte vill få så stort fokus på myckelben kanske en bolero kan vara något? Och att satin inte skulle funka på en smal person, vet inte det ja, håller din m2b med om det eller är det något bara du själv tycker? Vad skulle du vilja ha för material istället?
    Jag är inte så himla knusslig,men bolero gillar jag verkligen inte tycker det är obekvämt & inte speciellt snyggt (på mig). Vad gäller material så spelar det faktiskt inte jätte stor roll,men inte något som framhäver varje benkota i kroppen. 
    Min M2B ser ju också att klänningen är alldeles för stor & att jag inte alls känner mig bekväm med en klänning (även om den skulle sys in) som får min smala kropp att se ÄNNU smalare ut.
    Men det är väldigt gulligt av dig/er att ge tips. Tack 
  • J2012
    Anonym (Ledsen brud=() skrev 2012-06-03 10:20:13 följande:
    Nja vi förlorar inget på att ställa in,vi skulle haft en privat cermoni i rådhuset med bara våra 2 vittnen med. Men det är en massa som måste ställas in tex. hotell,ringar,vigselförättare. Vår budget är redan sprängd flera ggr. 
    Ser ingen annan lösning.... 
    Men... om ni ändå "bara" ska ha en enkel vigsel med två vittnen: Varför inte bara köpa en fin vit sommarklänning? Butikerna är fulla och det finna massor med billiga men fina alternativ. Det viktiga är väl att ni gifter er, inte själva klänningen? Detta från någon som har inhyrd fotograf, kyrkbröllop och hela baletten: Jag hade hellre gift mig osminkad, i pyjamas och gummistövlar än ställt in!
  • purpleflower

Den här kanske skulle funka annars? Kostar bara några hundralappar och det är ju ingen som vet om det är en riktig brudklänning eller inte.
    http://www.bonprix.se/produkt/broellopsklaenning-vit-946980/?type=image

Ett tips är att kolla runt lite på såna här sidor för det borde ju finnas fler vita långklänningar till ett ganska billigt pris. Det vore ju jättetråkigt om ni måste ställa in bröllopet pga en klänning. Lycka till!

• Anonym (Ledsen brud=()
    J2012 skrev 2012-06-03 10:41:12 följande:
    Men... om ni ändå "bara" ska ha en enkel vigsel med två vittnen: Varför inte bara köpa en fin vit sommarklänning? Butikerna är fulla och det finna massor med billiga men fina alternativ. Det viktiga är väl att ni gifter er, inte själva klänningen? Detta från någon som har inhyrd fotograf, kyrkbröllop och hela baletten: Jag hade hellre gift mig osminkad, i pyjamas och gummistövlar än ställt in!
    Jo för mig & min M2B är faktiskt klänningen viktig,även om vi inte har ett tradionellt bröllop (det är absolut inte vår grej) Visst finns det massa fina sommarklänningar,men det kan jag ha när jag går till Ica. jag vill känna mig vacker när jag gifter mig även om jag inte står i en kyrka. 
    Vi prioriterar olika & för oss är klädseln viktig,både min & sambons (hans kläder sitter perfekt) .
    Självklart är det viktigaste att vi gifter oss,men vilken brud vill inte vara vacker (oavsett vilken klädsel man valt) ?! 
Svar på tråden Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(