• Anonym (Ledsen brud=()

Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(

Vi skulle gift oss om några veckor,nu blir det inte så.
    Andledningen är att jag gått ner ganska mycket i vikt (inte frivilligt),när jag beställde min klänning hade jag precis fött barn & räknade ändå med att jag skulle gå ner en hel del (har alltid gått ner fort efter mina graviditeter) & drog av några extra centrimetrar men det hjälpte inte. Jag har gått ner mycket mer & klänningen är alldeles för stor. Även om jag skulle fått den insydd så hade den inte varit snygg på min smala kropp. Vi har en väldigt ansträngd budget & det finns inget utrymme för att köpa en ny.
    Både jag & min M2B är så ledsna,jag låg hela natten & bara grät medans sambon försökte komma på en lösning,han ringde runt till vänner för att kolla om någon hade brudklänning att låna ut. Tyvärr fanns det ingen som hade sin klänning kvar eller så var de för stora :(

Man får bära en sådan klänning 1 gång i livet (ja ja ibland fler) & då vill jag gärna göra det & min M2B förstår det.
    Det är med sorg vi inser att vi inte har något annat val än att ställa in......................
    Vill inte,vill få min stora kärlek till min man Hjärta !

• Svar på tråden Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(
  • daniiel

Hur många veckor är det kvar till bröllopet? Vilken storlek har du nu? Kan du pröva lägga ut klänningen du redan har till försäljning? Hur ser den ut? Hur ser den ut på dig? Bilder?

Jag tycker verkligen inte att ni ska ställa in bröllopet pga klänningen!

• augustesen

Jag har en kompis som ska gifta sig i sommar, hon beställde en klänning från Kina som hon inte längre kommer ha och jag vet att hon vill sälja den då hon redan beställt en ny :) Den är superfin sjöjungfrumodell med långt släp, tror den är i typ satin, axelbandslös och med ett lila band i midjan.
    Vad har du för storlek? Kanske skulle vara något?

• Anonym (Ledsen brud=()

Det är knapp 3 veckor kver till bröllopet. 
    Jag har gått ner till en 36:a klänningen jag har är en 38/40.
    Jag har inga bilder på mig med klänningen på.  

• daniiel

Okej, vad har du för budget för en till klänning?

Ta bilder på din klänning och lägg ut den till försäljning nu!, då kan du få tillbaka åtminstone en del av vad du har lagt ut på den. Vad kostade klänningen?

• lycka2012

Hej! 

jag har en klänning till salu om du är intresserad?! Den är i st 36. 

• Hanna05

Lycka til att hitta en ny klänning! Förstår att du vill känna dig fin, men du kommer nog vara fin i vad som helst och är ju ändå själva vigseln som är viktigast.

Hur lyckades du gå ner så mkt mot din vilja? :)

• miamibeat

Förlåt, men jag förstår inte riktigt. Ni har alltså planerad en liten borgerlig vigsel om några veckor, men du vill ställa in för att din klänning är för stor? Och vad menar du med att ni måste 'ställa in' ringarna? Är de redan köpta och ni måste lämna tillbaka dem, eller hur menar du?

Menar inte att vara elak, men det här låter inte riktigt klokt i mina öron. Jag tycker ärligt talat att det låter som dina prioriteringar är lite märkliga - jag menar, om ni båda är så ledsna över att ni inte kommer kunna gifta er, borde det inte vara viktigare att du får bli din älskades fru (iförd en fin vit sommarklänning/bolero/annan lösning) än att ni inte gifter er öht?

Svar på tråden Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(