Klänning lös brud,bröllopet blir inställt =´(
jag förstår faktiskt att klänningen är viktig.men jag ser inte att problemet är olösligt.. det finns många alternativ. Många bra förslag från insändare. Det låter ju inte som att klänningen är enormt stor.. även om den är för stor. Någon som är lite händig skulle kunna hjälpa dig fixa till den, och om du tycker att axelbanden är för smala så kanske man kan sy dit nya bredare i chiffong eller spets tex.Allt beror på hur den ser ut. Även en tunn schal av något slag kan täcka axelpartiet om du så önskar.
Jag förstår inte det där med att ställa in ringar..om ringar är beställda i din/ er storlek med gravyr etc.. så tror jag faktiskt inte man kan avbeställa dom. Om ni betalt en deposition så kommer den säkerligen inte att återbetalas. Om ni betalt hela summan så tror jag inte heller ni får tillbaka pengarna. Just för att dom är måttbeställda och ev graverade. Men jag kan ha fel.
Hotellet däremot bör ni inte förlora något på att avbeställa tre veckor innan. Inte heller ev mat / restaurang. Väll??
Ett tips är att om ni inte har ekonomi till en sömmerska och du inte själv är händig så hör med dina vänner kanske dom eller någon annan dom känner har lite tips och ideer
prata med din m2b skulle vara tråkigt om ni ställer in pga en sådan här orsak.. det är ju ganska gott om tid kvar att fixa till och behöver inte kosta en förmögenhet. Spetsdetaljer..eller chiffong kan hjälpa att ge lite mjukare intryck om du tycker det behövs. Men jag ställer frågan.. och det är verkligen inte illa ment.. Är det enda orsaken till att ni funderar på att ställa in?
Jag förstår att man i vissa stunder kan få en känsla av panik och bara vilja ge upp. Jag fick det när vi körde och krocka i Tyskland veckan innan bröllopet.. Tänkte och sa även högt..Nääääääää fan jag skiter i detta..det blir inget bröllop
Allt löste sig dock, vi är gifta sedan en vecka tillbaka allt gick jättebra. Så ge inte upp... ta nya tag.
Lycka till.