• conscindo

Känner mig hemsk :(

Förstår att du börjar ifrågasätta vissa relationer men jag har kommit till att inse att när det händer sådana här stora saker i ens liv så upptäcker man rätt snabbt vilka som håller en om ryggen eller inte. Jag har redan haft min hippa, vad otroligt nöjd med den men rätt förvånad över vilkas om deltog/inte deltog. Samt att jag har fått lite lustiga kommentarer av en del. Men jag känner personligen att det är bättre att få reda på hur ens relationer till ens vänner ser ut i ett sådant här sammanhang istället för om någon kris eller jobbigt skulle ske och de vänder en ryggen då. Dock, måste jag nog tyvärr erkänna att en del kommer jag nog aldrig att se på, på samma sätt igen.

• conscindo
    FruSSE skrev 2012-06-04 13:25:29 följande:
    Jag tror att du sätter huvudet på spiken här. Det är nog kärnan till min besvikelse. 
    Man tror att man vet vilka ens närmsta vänner är, och sen är det en enorm besvikelse när man inser att de inte ens känner en längre.

Men precis som du säger så kliver andra personer fram. och det är ju lycka! Dessvärre förtar den inte sorgen över de som gjorde en besviken. Men sorgen förtar inte heller lyckan. 
    Jag tror innerligt att du ska försöka fokusera på guldkornen, jag blev så otroligt rörd över de som faktiskt deltog. Under en mysstund på kvällen så började vi alla prata om hur de kände mig och hur vi byggt upp vår vänskapsrelation. Det var helt otroligt faktiskt att få höra så fina ord från en del. Så som du säger en del kliver verkligen fram och de som man redan höll nära kom desto närmare. Så även ifall de som jag trodde skulle vara med inte var med och att min stackars tärna fick ta ett helvete med konflikter från en del under planeringen så tror jag helt ärligt att jag hade inte kunnat haft en bättre hippa. :)
Svar på tråden Känner mig hemsk :(