Jag tror man kanske hade haft större förståelse och i allmänhet hållt med dig Anneli, om det inte vore för att TS själv liksom började med att vara nedlåtande och dryg mot de som svarade något hon inte tyckte om. Hade TS varit jättesnäll rakt igenom så hade jag också tyckt att fler kunde tänka över sin ton i texterna lite mer (inklusive jag själv när jag läser mitt första inlägg - där jag skrev som jag hade sagt till en kompis i princip, men förstår att man kanske blir stött av första meningen i mitt inlägg. Försökte dock förtydliga senare men..)
Men liksom jag antar att man helt enkelt inte bryr sig om att den andra personen blir sårad när det är en överreaktion och personen i fråga tidigare varit nedlåtande mot en. Det är en beundransvärd egenskap du har att bry dig så mycket om andras sårade känslor, försöker själv vara sådan gentemot de jag har nära, men att göra det mot grova överreaktioner hela tiden samt mot människor som inte behandlar mig med respekt skulle innebära extremt mycket arbete och att ge av sina egna känslor hela tiden, som helt enkelt inte är värt att lägga ner för vem som helst.
Det låter hårt och hemskt, men lite så är det ju.
Sen tittar i alla fall jag på sammantagna kommentarer när jag skriver. Chicita t.ex. var ju extreeemt förstående som hon alltid är (mkt fint!) och då kan man kanske själv försöka vara lite mer rakt på sak för att öppna ögonen på TS.
Det var aldrig meningen att såra tror jag, från något håll. Men visst åkte silkesvantarna av rätt fort. Men du har många fina bra poänger. Det är viktigt att vara tydlig och kanske mjukare än vanligt i text, eftersom det är så svårt att se nyanser i det här sättet att kommunicera.