Känner mig hemsk :(
Till tärnans försvar måste jag ju säga att det faktiskt inte är så lätt att få ihop datum när många ska vara med och säga sitt. Frågar du 10 personer vilken helg / dag dom kan så är det rätt otroligt om två väljer samma datum.
De flesta (som någon redan sagt) tycker att det inte är någon idé att ens fundera över datum flera månader i förväg och då är det inte så lätt att planera något. Det har hänt mer än en gång att jag och två kompisar inte har kunnat enats om ett datum att träffas alla tre. Och om jag träffar någon av dom andra på egen hand då så blir den som inte kunde komma skitsur...
Allt blir vad man gör det till.
Och det är ju faktiskt inte bara tärnan som gjort sig besvär nu, utan dina andra vänner också som kanske har fixat barnvakter och krånglat för att kunna vara med.
Jag skulle ha tagit emot den där middagen, som ju faktiskt visar att hon försöker anpassa sig efter dig. Och sen kanske hört om några ville med på en utekväll någon annan helg.
I mina ögon ser det ut som att du inte fick som du ville (om du hade önskemål) och då passar inget alls.
Jag förstår att inte första versionen hade passat, även om du säger att det hade varit helt ok bara dom hade hört med din make först. Men att få sitta i lugn och ro och äta gott med vännerna och se hur kvällen utvecklar sig är väl inget att fnysa åt.
Tärnan har bjudit sig själv och 3 kompisar som hon känner.
Resten då?
De andra två kompisarna jag pratat med (som har barn) känner som mig, att de vill väl inte lämna sina barn, åka de 10 milen enkel väg och sen umgås med mig och mitt barn?! Vad är det för en hippa? Vi vill åtminstone kunna ta ett glas vin till maten!