• Anonym (Mållös)

Möhippan blev en flopp

I helgen blev jag hippad. Hon som anordnade allt är en person som står mig närmast av alla mina vänner o hon känner mig nog bäst av alla. Trodde jag. På min möhippa blev jag först utklädd till prostituerad o sedan sminkad likadant. "det här är bara början" fick jag höra. Och det var absolut inte meningen att jag slulle se ut som en prostituerad. Snarare "lyxhora"... Det fick jag höra många gånger. Jag är inte en teaterapa. Gillar inte att dansa eller göra bort mig. På min möhippa mådde jag så dåligt. De ville att jag skulle dansa som en Hora! Och när jag inte gjorde som de sa uttryckte sig någon "det här är den sämsta möhippan jag varit på" . Men hur får de för sig att anordna en hippa o göra saker som de vet att jag inte kmr att göra. ??! Jag är nykterist. Och en av lekarna gick ut på att dricka shots om jag gjorde fel eller vägrade. Och då sa jag ifrån. Alla i en ring runt mig. Jag sa rakt ut att jag kunde dricka vad som helst förutom alkohol o det visste dem mkt väl. Stämningen (som redan var dålig) dog helt i den stunden. Alla tyckte att jag var tråkig osv osv. Jag kände att jag bara ville gå därifrån. Handlar inte en möhippa om att fira att bruden ska gifta sig ?? Jag hade helt klart inte förväntat mig en sådan möhippa. Så fort min fästman kom o hämtade mig o jag satt mig i bilen började jag störtböla. Kunde inte fatta att mina "vänner" utsatt mig för vad de vet är mitt livs mardröm. Jag har lust att svartlista några av de som deltog o gjorde hippan till ett rent helvete från bröllopet. Jag varnade dem för det innan möhippan. Känner mig så besviken. De som car med på hippan var inte ens mina närmaste vänner. Det var bekanta bara. Funderar på att göra En egen hippa för att komma över den där jobbiga upplevelsen.

• Svar på tråden Möhippan blev en flopp
  • FruSSE

Men fy farao! Gumman, det här är ju förskräckligt!

Vad är det med folk? Varför ska möhippor och svensexor gå ut på att skämma ut huvudpersonen så mycket som möjligt? Att bara ha roligt på dennes bekostnad. (Som tur är har ju de flesta fattat att det inte är roligt).

Jag känner med dig! Tycker absolut att du ska hitta på något roligare, ta en god middag eller så, med bättre vänner/familj. Så att du får fokusera på något bra inför din stora dag istället.
    Usch! 

• Cicci90

Usch vad jag lider med dig..
    Jag var väldigt rädd över att min möhippa skulle bli en katastrof eftersom att jag är ganska blyg, vill absolut inte skämma ut mig osv. Men som tur var så slapp jag allt sådant.

Gör du dig en egen möhippa! Unna dig en massage eller något liknande och bestäm dig för att det är din möhippa!
    Så på min möhippa så blev jag respekterad och behandlad för den jag är.  Däremot har jag blivit bemött av respektlöshet från släktingar och vänner som ska på bröllopsfesten (inte mina närmsta vänner dock). Är själv inte nykterist utan dricker ett glas vin till maten ibland för att det är gott. Har då fått höra att jag inte respekterar mina gäster som inte bjuder på alkohol för att de ska få dricka sig fulla utan bara för att de ska få något gott till maten.
    Hmm, jag trodde detta främst var min och min blivandes dag och inte gästernas? Men vad vet jag? ;)

Nu kom jag ifrån ämnet lite, men min huvupunkt ;) är att detta är din och din blivandes tid. Försök att borsta av er allt som krånglar fram till bröllopet, det ska ni inte behöva tänka på! Solig

• augustesen

Seriöst inte okej någonstans, jag skulle också vara otroligt besviken i ditt ställe :( Om man vet att någon inte dricker alkohol gör man ju inga lekar som inkluderar detta...herregud finns hur mycket som helst att göra på en hippa.

Varför har folk fått för sig att man ska göra en massa pinsamma saker och skämma ut sig själv på möhippan? Otroligt tråkigt! Om jag var du skulle jag sätta ihop en egen hippa, bjud in dom närmaste på picknik, kanske en sminkrådgivning eller bad i bubbelpool och gå ut och ät middag på kvällen :)

• Anneli256

Usch och fy.. märkligt att personer som du tror står dig väldigt nära och känner dig utsätter dig för något sådant. Dessutom så borde inte vara en överraskning att du inte dricker alkohol eftersom du är nykterist. Förstår att du är ledsen. Hade jag varit som du hade jag samlat några väninnor för en tjejkväll.. antagligen ut o äta lite gott och bara umgås..eller något spa.

Jag är själv lite av en teaterapa och fick en möhippa därefter..dock skulle dom aldrig klä ut mig som en prostituerad det är direkt elakt tycker jag iaf. Kanske hon blivit för mycket påverkad av media / filmer osv så hon kanske inte förstår att det hon gjorde var helt opassande för dig... att en möhippa ska planeras utifrån hur man är som person.

Min make däremot är en" lugnare" kille hans vänner tog ut honom på en god middag och några öl. Lugnt och fridfullt inget utspökande där inte.

Har du pratat med väninnan om hur ledsen du blev? Försök göra det när din ledsenhet lagt sig lite och fråga henne hur hon tänkte egentligen? Dom som var med var bara bekanta? vad hände med dina närmre vänner? Blev dom inte tillfrågade eller satte dom sig emot upplägget då de kanske visste att det inte var vad du hade velat ha...

Lycka till iaf. och försökt att lägga det bakom dig.. och tänk på eran stora dag som faktiskt snart är i antågande. Styrkekramar.

• Drullen

Allt kan hända på en möhippa, o folk kan tro att man bara säger vad man inte vill, bara för att man är blyg.

Men att tvinga nån som inte dricker är sjukt respektlöst!
    Så gör man inte.

• Blivande fru B

Jag har själv planerat ett par "hippor" & skulle aldrig utsätta en blivande brud för något hon inte skulle gilla eller på något vis skämma ut henne,skämmes ta mig f*n för dina "vänner" :(

En möhippa ska handla om bruden,att hon ska få en "sista" kväll med gänget som ska vara full med glädje & roliga aktiviteter. Man ska ALLTID utgå ifrån vad bruden skulle gilla & hennes intressen,kan man inte det har man fasen inte på en möhippa att göra!  PUNKT!!!

Ordna du din egen möhippa,gör sådant DU gillar Skrattande . 
    Hoppas er stora dag blir fantastisk ! 

• FruSSE
    Blivande fru B skrev 2012-06-04 10:24:32 följande:
    Jag har själv planerat ett par "hippor" & skulle aldrig utsätta en blivande brud för något hon inte skulle gilla eller på något vis skämma ut henne,skämmes ta mig f*n för dina "vänner" :(

En möhippa ska handla om bruden,att hon ska få en "sista" kväll med gänget som ska vara full med glädje & roliga aktiviteter. Man ska ALLTID utgå ifrån vad bruden skulle gilla & hennes intressen,kan man inte det har man fasen inte på en möhippa att göra!  PUNKT!!!

Ordna du din egen möhippa,gör sådant DU gillar Skrattande . 
    Hoppas er stora dag blir fantastisk ! 
  • Viccan

Hej,

Jag blir oerhört ledsen av att läsa detta.
    Det låter verkligen som en mardröm.
    Jag kan inte riktigt förstå hur man kunnat göra denna dagen till en så hemsk dag istället för att ordna en fin minnesvärd dag, utifrån dina intressen och ev. önskemål.

Jag hoppas och ber att du får en riktigt fin minnesvärd möhippa av någon utav dina närmaste vänner.
    Och jag hoppas bröllopet blir helt underbar, precis som du tänkt dig.

All lycka till dig Skrattande

*Kramar om dig*

• Anonym (Mållös)

Bara för att göra saken smaskigare (för dom!) körde vi en lek där alla tjejer skulle betygsätta våra gemensamma killkompisar. Bland dem fanns mitt ex med .. Då började jag koka o frågade vem som hade gjort listan o om de inte kunde ha tänkt sig för. Hon som anordnade den leken bad om ursäkt vis sms på kvällen när jag kommit hem. men tydligen hade hon inte ens tänkt på att vi haft en historia. Vi var tsm i nästan 3 år ?!? Ja. Min möhippa var en ren mardröm. Bröllopet är på lör o har inte så mkt tid för att planera ngt. Har bjudit hem mina närmsta vänner på middag. Får se vad vi hittar på. Hemma spa ? :) Måste verkligen bli av med gårdagens minne. Jag lider bara jag tänker på det.

• augustesen
    Anonym (Mållös) skrev 2012-06-04 10:45:40 följande:
    Bara för att göra saken smaskigare (för dom!) körde vi en lek där alla tjejer skulle betygsätta våra gemensamma killkompisar. Bland dem fanns mitt ex med .. Då började jag koka o frågade vem som hade gjort listan o om de inte kunde ha tänkt sig för. Hon som anordnade den leken bad om ursäkt vis sms på kvällen när jag kommit hem. men tydligen hade hon inte ens tänkt på att vi haft en historia. Vi var tsm i nästan 3 år ?!? Ja. Min möhippa var en ren mardröm. Bröllopet är på lör o har inte så mkt tid för att planera ngt. Har bjudit hem mina närmsta vänner på middag. Får se vad vi hittar på. Hemma spa ? :) Måste verkligen bli av med gårdagens minne. Jag lider bara jag tänker på det.
    Hemmaspa är ju perfekt..både mysigt och billigt! Men var försiktig så du inte provar någon ny ansiktsmask som resulterar i utslag eller liknande i ansiktet :)
    Sen kanske ni kan ha spelkväll, att varje gäst tar med sig ett spel som ni avrundar kvällen men. Det brukar alltid vara roligt och då man ni skratta bort kaoset på hippan.

Det kommer bli superbra!
Svar på tråden Möhippan blev en flopp