Möhippan blev en flopp
I helgen blev jag hippad. Hon som anordnade allt är en person som står mig närmast av alla mina vänner o hon känner mig nog bäst av alla. Trodde jag. På min möhippa blev jag först utklädd till prostituerad o sedan sminkad likadant. "det här är bara början" fick jag höra. Och det var absolut inte meningen att jag slulle se ut som en prostituerad. Snarare "lyxhora"... Det fick jag höra många gånger. Jag är inte en teaterapa. Gillar inte att dansa eller göra bort mig. På min möhippa mådde jag så dåligt. De ville att jag skulle dansa som en Hora! Och när jag inte gjorde som de sa uttryckte sig någon "det här är den sämsta möhippan jag varit på" . Men hur får de för sig att anordna en hippa o göra saker som de vet att jag inte kmr att göra. ??! Jag är nykterist. Och en av lekarna gick ut på att dricka shots om jag gjorde fel eller vägrade. Och då sa jag ifrån. Alla i en ring runt mig. Jag sa rakt ut att jag kunde dricka vad som helst förutom alkohol o det visste dem mkt väl. Stämningen (som redan var dålig) dog helt i den stunden. Alla tyckte att jag var tråkig osv osv. Jag kände att jag bara ville gå därifrån. Handlar inte en möhippa om att fira att bruden ska gifta sig ?? Jag hade helt klart inte förväntat mig en sådan möhippa. Så fort min fästman kom o hämtade mig o jag satt mig i bilen började jag störtböla. Kunde inte fatta att mina "vänner" utsatt mig för vad de vet är mitt livs mardröm. Jag har lust att svartlista några av de som deltog o gjorde hippan till ett rent helvete från bröllopet. Jag varnade dem för det innan möhippan. Känner mig så besviken. De som car med på hippan var inte ens mina närmaste vänner. Det var bekanta bara. Funderar på att göra En egen hippa för att komma över den där jobbiga upplevelsen.