Möhippan blev en flopp
Det var något sånt som den tärna jag gav sparken hade tänkt min möhippa. Hon ville ju ha en sån, och eftersom jag försökte göra vad hon ville (men ändå inte allt för elakt) så fick hon ju en hippa med halvpinsamma lekar, utklädning och sen en hel del sprit på kvällen... Men det var ju vad hon önskat.
När jag sen gifte mig så sa hon att nu var det hennes tur att "hämnas". Vadå hämnas?
Jag gjorde ju det hon bad om. Och när jag säger att jag absolut inte vill ha en sån hippa så borde hon väl göra det jag ber om?
Eller? Är jag ute och cyklar då?
Hur som helst så sa jag till både henne och den andra tärnan att om dom planerade något sånt där som skulle skämma ut mig så kunde dom roa sig själva, för jag skulle gå hem då. Och så bad jag den andra (vettigare) tärnan att hålla lite koll så inte planerna drog iväg om dom arrangerade något.
Jag var tydlig med vad jag önskade...
Och när det var dags så hade hon ordnat precis det (även om dom inte kopierat önskemålen rakt av)... Den första (nu sparkade) tärnan var inte ens inbjuden. Utan det blev en svenhippa med maken och hans två bröder (marskalker) och jag och mina två tärnor (svägerskorna). Vi körde gocart (min migrän gillade inte det så jag gick undan efter uppvärmningsvarven och lät dom andra köra klart), vi fick svara på massa frågor om varandra, jag blev sminkad av ett proffs. Maken fick spela bowling och sen vart det middag ute och sen hem för att bara prata och spela lite spel och skratta i massor...
Poängen med mitt inlägg är att om dom inte lyssnar på dig så är dom inga riktiga vänner.
Att utsätta dig för det dom gjorde när dom vet att du inte dricker och att du inte vill bli utklädd är faktiskt en form av mobbing och trackasserier. Tyvärr förstår inte alla det. Det verkar som att på möhippor och svensexor så är det ok att mobba och göra folk ledsna "för det är så det ska vara"...
Jag säger att nej det är inte så det ska vara.
Dra ihop ett gäng med dina närmaste vänner och hitta på något kul med dom. Du kan kalla det för "sista natten med gänget-fest" eller vad du vill.
Men se till att det är du som styr, och på så sätt visa hur en hippa egentligen ska gå till...
Försök lägg det här bakom dig. Din vän / tärna har säkert blivit påverkad av andras idéer på hur en hippa ska gå till och övertalad till att man måste göra så här.
Hon hade säkert bra intentioner. Men det gick fel. Hoppas att det inte förstör er vänskap i längden bara...