Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?
Jag förstår precis vad du menar.. Men samtidigt så har man ju i sig att man ska vara tacksam för det man får och sätter upp en fasad att "nej men ni behöver verkligen inte köpa presenter, det räcker med att ni närvarar" typ... Vi i samma sits. Vi ska gifta oss väldigt snart (på lördag). Vi har också önskat oss pengar till en resa då vi har allt i kastruller och karotter och uppläggningsfat och gud vet allt... Vi har skrivit ut att man antingen kan ge presentkort eller om man hellre vill - sätta in valfri summa på ett konto om man tycker det blir lättare. Min mormor och morfar har satt in och jag blev faktiskt lite besviken på dem. Min mormor och morfar har en hel del pengar, de har bara mig och mina två bröder som barnbarn, mamma är ensambarn och de har som sagt det väldigt gott ställt. Inte en gång har mormor erbjudit sig att hjälpa till lite till bröllopet så då tänkte jag att de kanske slår till med en stor present men icke då..
Jag förstår dig, och jag förstår att du skriver anonymt, det är ett väldigt känsligt ämne och det upprör många. Jag tycker inte att det är otacksamhet att tycka innerst inne att någon snålar. På de bröllop jag och min blivande varit på har vi alltid lagt 500 kr och uppåt på present beroende på om vi har lagt ihop med några eller inte...