Anonym (Sluta gnäll!!!!) skrev 2012-06-13 08:55:39 följande:
Hahaha... fantastiskt inlägg och jag håller faktiskt med.
Vi har helt avsagt oss presenter, med avtryck. Vi vill inte att vår bröllopsdag på något sätt ska vara förknippad med något tråkigt eller jobbigt och vi känner att vi kan göra det genom att våra gäster åtminstone slipper konstnaden för presenter.
Det viktigaste för oss är verkligen att alla kommer.
Som enda förslag, om man verkligen vill ge oss någonting, har vi sagt att vi vill ha en nedskriven bröllopshälsning som vi kan spara för framtiden.
Precis som det är frivilligt att tacka ja till inbjudan så är det frivilligt med present. Var tacksam för det ni får! Ingen har nog medvetet försökt göra er besvikna utan alla gör nog så gott de kan!
Det ÄR skitdyrt att gå på bröllop, och allas förväntningar är skyhöga. Det är jättejobbigt att försöka infria brudparets alla drömmar och förväntningar. Så jag kan inte annat än att instämma. Var glad att folk vill komma, för så jäkla kul är det inte att gå på bröllop!
![Glad Glad](https://www.brollopstorget.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Nu fick vi present från de som inte hade gett, inte att vi sagt något utan de hade helt enkelt glömt! Så alla våra gäster har gett efter sin förmåga och vi är jättenöjda med det. jag har inte klagat på att ett par gav 300 och så vidare.
Håller inte med dig tycker det är skitkul att gå på kompisars bröllop och många berömde vårt bröllop, den lyxiga maten, aktiviterna, villan med trädgård och vi hade ett grymt liveband! =)
En kompis sa att det va det bästa bröllopet han varit på och det var tredje gången han var i den fina lokalen. Våra toastmastrar var grymma och vi hade lagt ned mycket tid! =)
Vi gick hur mycket beröm somhelst! =)