• Cosy

Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?

Tjena,

Håller med chicita(yey stava rätt denna gång).

När man läser ts inläögg så låter det mer som ts bryr sig om presenter än om de kommer eller inte. Jag hoppas inte så är fallet. Det bästa hade varit om du inte viste vart pengarna kom från så hade du inte dömnt dom

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Cosy

Sen lägger gästerna ofta ner mer pengar på bröllopet än vad brudparet får i presenter. Har ni krav på klädsel? Alla kanske inte har de kläderna som ni önskar utan är tvungna att köpa nytt. Exempel en kostym om ni har det som klädsel går på 1000kr och uppåt och en klänning runt 500kr så en familj på säga två vuxna och en hemmaboende barn(man) skulle isf lägga 2500kr på ert bröllop för att anpassa sig efter era önskemål och sen behöver de komma till erat bröllop (även om det inte behöver övernattning så kostar bensinpengar/tåg/buss

SEn sa du att majoriteten bodde i den staden du bor i men inte alla vilket betyder att vissa behöver spendera pengar på boende och mat dagen efter

Det spelar ingen roll vad du såm värd lägger på din gäst det är du som bjuder in dem.

Att vissa gäster vill ge en present för att de känner för det skall ni vara tacksamma för oavsett om det är en krona eller en miljon. det är tanken som räknas i detta fall.

• Cosy
    AnnLi skrev 2012-06-08 10:13:12 följande:
    Men gästerna tycker förmodligen att de gett efter förmåga / vad de tycker är rimligt att lägga. Och blir kallade snåla! Just det där att mottagaren av presenten avgör vad gästernas förmåga borde vara gillar inte jag...
    mitt i prick
  • Cosy
    Aniara4 skrev 2012-06-08 12:22:33 följande:
    Fast då blir det nog bråk när begravningen ska betalas!
    man kan betla av sin begravning i förväg sa att släktningar inte skall behöva ta dessa beslut och betala dessa kostnader.
  • Cosy
    1700tal skrev 2012-06-12 10:44:02 följande:
    Intressant att 65 kr/pers är snålt i mångas ögon. Det är ju bara 35 kr mindre än den summan som TS tyckte var förvånansvärt lite.
    Men det är ju skillnad på en hel happy mealFlört
Svar på tråden Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?