Inlägg från: Anonym (hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hmm)

Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?

Helt ärligt så tror jag de felsta innerst inne blir lite besvikna om någon man står nära eller som man förväntar sig lite mer av ger en gåva för 200kr eller ingen alls oavsett om man säger att de är där för att fira vår dag.. jag tror alla förväntar sig någon slags gåva faktiskt...

jag kan dock hålla med om att har ni (TS) skrivit en lista med gåvor från 200kr till 2000kr så har ni "sagt" till alla era gäster att det är ok att ge en gåva för 200kr. 

• Anonym (hmm)
    Anonym (><) skrev 2012-06-12 12:20:29 följande:
    Åh, ju mer jag läser här destå mer irriterad blir jag!
    Man gifter väl inte sig för att få presenter eller pengar??

Sen att man stökar och står i för att ordna fest är väl upp till var och en!?

Ordnar ni en vanlig fest, förväntar ni er presenter då också? För själva vigseln och bröllopet har egentligen inte något med själva festen att göra, utan är något som NI väljer att ha tillsammans med era vänner. Väl? 
    Jag har alltid fått höra under hela min uppväxt att blir man bjuden till någon tar man med sig en gåva. Blir jag och min sambo bjudna på middag hos ett par vänner tar vi alltid med något som tack för inbjudan. 

Likadant tänker jag angående bröllop.. man ger en gåva som tack för att man blev inbjuden. Och gåvan anpassar man efter tillställning och självklart ekonomi. Men jag skulle aldrig ge en flaska vin i bröllopsgåva, men skulle lätt ge det som gåva om vi gick på middag hos några. De tillställningar man ger lite extra för mig är jämna födelsedagar och ju äldre personen blir desto mer pengar på presenten, bröllop och dop är också tillfällen då man lägger ner lite extra mycket. . 

Om det är något som är snålt är det väl att be om kuvertavgift... då måste ju gästerna "köpa" sin plats på bröllopet.. hur sniket och snålt låter inte det.. Jag vet inte om jag hade tycket det var så kul att bli bjuden på ett bröllop men för att komma måste vi betala för oss..  
Svar på tråden Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?