• TheD

Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?

Oj, wow 65:- per skalle... Ledsen men här måst ejag trycka på "håller med"-knappen och säga att det var snålt. Man ska absolut inte förvänta sig presenter. Känslan jag fick när vi gick in i kyrkan "ooooh är alla ståendes i kyrkan här för vår skull?"

Vad spelar det för roll om paret med bra lön paxar en present för 200 Ni vet inte hur deras liv ser ut. Lån och skatteverket existerar i denna värld, tyvärr :p Sluta tjura och var glad att någon vill ge er något.

Det jag kan hålla med om är förväntan av att personer som står en närmare kanske ger mer.

• TheD
    Anonym (en till...) skrev 2012-06-13 22:36:04 följande:
    Men hur gör man om man är bjuden på bröllop men inte kan/vill gå? Brukar ni ge present ändå?

Om ni t.ex. inte har gått på bröllopet av ekonomiska skäl, dvs att det var dyrt att resa dit, nya kläder mm. Om man slipper de kostnaderna och man bryr sig om personen, kanske man ger en present ändå, eller?

Vi har fått flera presenter av folk som inte ska närvara, av våra chefer, arbetskamrater som inte var bjudna... rätt trevligt och helt oförväntat. Men jag har själv skickat presenter till ett par bröllop jag tyvärr inte har kunnat närvara på men gärna hade velat.
    Vi gav ingen present till ett bröllop vi var bjudna till för två år sedan. Jag och numera maken var på olika håll och kunde inte gå. Visserligen var det en barndomskamrat till maken min men då är det upp till honom att säga "jag vill iaf att vi ger något" men det sa han inte så då fick paret inget. Vi ville väl inte så jättegärna komma heller ;)
Svar på tråden Bröllopsgåvor - snåla gäster.. eller?