• lilla smulan

Huga vilken flopp till bröllopsfest!

Nu är vi äntligen gifta, jag och min underbare man.

Tyvärr har jag gråtit så mycket över vår stora dag, till och med brast i gråt när jag satt till bords. Flera månader har jag planerat, skapat och pysslat inför den stundande stora dagen, har lagt mer pengar än jag haft råd med, för att få fint. Sytt dukar, åkt halva skåne runt för att få tag i allt till dagen D. hela sista veckan innan gick åt till sista förberedelserna. På fredagen fick jag och min väninna från norrland möblera och fixa hela lokalen, fixa blommgrupper, deko, möblera, hämta allt, konka och slita från åtta på morgonen till halv tre på natten. gjorde mat och snittar med mera. hade gjort tydliga steg-för-steg instruktioner till personal och hjälpsamma vänner för att allt skulle flyta på. tex små flaggor till alla snittar jag gjort, 380st, för att alla skulle veta innehåll. gjorde blommbuketter till tärnor och marschalker och till kyrkan och min väninna gjorde min helt underbara brudbuket.

Nåväl. lördag förmiddag ringer kökspersonal, och undrar och frågar om än ditt och datt. trots att det finns listor. jag blev superstressad. Sen när vi är vigda och gästerna skulle åka till lokalen så vi kunde fotas av vår fotograf, då springer folk omkring och står för honom och dividerar om var vi ska stå, etc. (några fina bilder hoppas jag på ändå) Fotona vi skulle tagit på särskillda platser blev inte tid till. Väl framme i vår lokal, är folk sura och till och med svär och fräser(?). Sedan blir folk jättesura för vårt upplägg till bordsplacering, en del vägrar så till den milda grad att efter en del högljuda protester avlägsnar sig och vill inte stanna. Jag står på trappan och gråter. Andra missnöjda varelser väljer att stanna och förpesta stämningen.

Kökspersonalen är försenade och glömmer helt specialkosten till skålen. De glömmer sedan även såser och div till buffen, specialkosten till muslimer och vegitarianer, m.m. ka in, till sist även jag och min man, står i köket och fixar!

Möbleringen till dansen fick jag och min man fixa, bla..... Folk frågade hela tiden om än ditt, än datt.... hörde att maten var äcklig, snittar fel, dåligt m dryckesvarianter... m.m. ful lokal, etc... jag gråter som ett barn vid vårt bord. Ingen frågar varför..... Ingen bättring! Flera gäster undviker oss helt och hållet(?) tittar inte, hälsar inte, jag undrar vad F.n. gör ni här? När dansen ska dra igång och baren öppnar, dansar ingen mer än de jag nästan mutat för att gå upp. sen dör allt. halv nio sticker flesta av gästerna! kvar är vi 6st...... jätte dåligt!

tack för att jag fått gnälla av mig! Om jag någonsin hade fått gjort om detta hade jag och maken och de som ställde upp haft en weekend någonstans och vigts där. urusla människor. kan knappt se dem i ögonen igen.

Mina tärnor och söner får ryc

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 21:48
    Lite hopp pg trött dator... mina tärnor och söner fick rycka in i köket och även jag och min man ska där stå.....
  • Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!
  • knyttan

Oj oj oj! Stackars dig!! Och shit vilken eloge du ska ha att du ändå kan skriva ett inlägg där du lyfter fram det positiva och fina! Du har helt klart en massa vänner som inte förtjänar dig!!!

Sa verkligen folk allt det där om lokalen, drickat mm?? Jag kan någonstans fatta att det blev kaos i köket och att ni fick rådda upp det (oproffsigt, ja, och speciellt skulle inte NI ha behövt göra det, utan någon av era närmaste skulle så klart ha styrt upp situationen) stora tillställningar så är det mycket som ska klaffa och många detaljer som ska hinnas med, så det kan man kanske förstå - om än inte förlåta! - men att folk GÅR för att de är missnöjda med bordsplaceringen! Skrikandes Vad är det för ena tölpar rent ut sagt??? Och att klaga på mat och dryck, inför dem som bjudit på den!? Det går ju utanför allt sans och vett!

Stor blomma till dig {#emotions_dlg.flower} och grattis till att du nu är gift med din man!

• moonlightgirl

Å stackars er. Har läst alla inläggen här o håller med alla de andra som skrivit här.
    Fattar inte vad det var för kökspersonal som inte klarar av att följa dina skrivna instruktioner??
    Jag sa mina muntligt o vissa glömdes men ingen fara med det, de kom ihåg de flesta iallafall.  =)
    Sen tycker jag så synd om er för hur gästerna uppförde sig.
    Det är som du själv säger, ska jag närvara vid ett bröllop eller annan fest för att hjälpa till att förgylla dagen för huvudpersonen/personerna får jag väl ta mig i kragen och uppföra mig vuxet. Vett och etikett borde de flesta få lära sig och jag trodde att man fått med det i sin uppfostran när man växte upp.

Att sen ha mage och ställa sig på en bröllopsfest o bråka om vart man ska sitta och att man inte vill sitta vid den personen man hamnade vid. Men hallå, där har ju ni lagt ner ett jätte jobb för att tänka ut att man ska ha något utbyte av varandra och kunna ha trevligt.
    Ja alla vi som har planerat och håller på och planerar vet vilket arbete ni lagt ner runt hela alltet.

Jag lider verkligen med er och hoppas att de andra skämms riktigt ordentligt men misstänker att de inte har vett att göra det när de gjort som de gjort.

Skickar många styrke kramar till er.  <3

• chrpe

Men herregud vilka gäster. Låter som en mardröm. Vad är det med människor, varför kan man inte glädjas åt andra. Om man nu inte gillade maten, bordplaceringen etc så får man faktiskt bita ihop. Det handlar om en kväll för dem, de visar inte ens glädjen mot er och de är bara egoistiska. Nej de är inte värda er vänskap. Lägg tiden på de som betyder något, tärnor, toastmaster etc.

Blir så ledsen av att läsa detta.

Man brukar säga att livet inte går ut på att undvika smällar, utan det går ut på hur många gånger man orkar resa sig upp efter varje smäll.
    Du verkar vara en väldigt snäll och fin människa, och sådana människor klarar av det mesta.

• Sirenne

All sympati och medkänsla till dig och din man! Mer ohyfsade typer till bröllopsgäster har jag aldrig hört talas om. Hoppas ni kan slippa dem hädanefter, de är inte värda besväret! /S

• sannasofia

En styrkekram till dig.. jag vet annars inte vad jag ska säga.. hur kan man bara bete sig så!!Förvånad

• Amelia

måste verkligen kännas skit när man planerat i månader och verkligen slitit för att få allt perfekt och det blir så här.
    oftast gifter man sig ju bara en gång i livet och vill ju få en rolig och lyckad dag.
    liten tröst är väl att ni ändå fick varann men jag förstår din besvikelse och sorg över hur din stora dag blev.

• Picnick i det gröna

Har inte läst alla komentarer så noga, så kanske har någon redan skrivit detta; I en viss känd tv-serie sägs det att "ju mer misslyckat bröllop, destå lyckligare äktenskap!"
    Hoppas att det stämmer för er del! Skål

• Gopplan

Men vad är det för idioter till gäster?! Herrgud, när man är på någon annans bröllop ler man och gör allt för att brudparet ska få en fin dag.

För ett år sedan var jag på det tråkigaste bröllop jag någonsin varit på. De hade en ceremoni som varade i 1,5 timme då en präst höll låda hela tiden. Seda skulle de fotas i två timmar medan gästerna väntade. INGEN klagade. Alla var där för att hedra brudparet och det var exakt det vi gjorde. Hur kan man bara klaga? Och inte bry sig när bruden gråter?! herregud! Nej, vad är det för vänner?

På samma bröllop då för ett år sedan kunde jag inte äta mycket pga nötallergi, men klagade jag för det? Nej, om brudparet gillade nötter och glömde att fixa specialkost så fick det vara så. Jag åt bröd istället och log och var glad, för det är så man ska göra på bröllop.

Så som du fixat så borde alla ha varit nöjda och även om de inte var det så borde de ha hållit käften.

• Anneli256

Måste bara citera min tjugoåriga son : Du skojar.. Dom skulle ju haft stryk ju

Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!