• lilla smulan

Huga vilken flopp till bröllopsfest!

Nu är vi äntligen gifta, jag och min underbare man.

Tyvärr har jag gråtit så mycket över vår stora dag, till och med brast i gråt när jag satt till bords. Flera månader har jag planerat, skapat och pysslat inför den stundande stora dagen, har lagt mer pengar än jag haft råd med, för att få fint. Sytt dukar, åkt halva skåne runt för att få tag i allt till dagen D. hela sista veckan innan gick åt till sista förberedelserna. På fredagen fick jag och min väninna från norrland möblera och fixa hela lokalen, fixa blommgrupper, deko, möblera, hämta allt, konka och slita från åtta på morgonen till halv tre på natten. gjorde mat och snittar med mera. hade gjort tydliga steg-för-steg instruktioner till personal och hjälpsamma vänner för att allt skulle flyta på. tex små flaggor till alla snittar jag gjort, 380st, för att alla skulle veta innehåll. gjorde blommbuketter till tärnor och marschalker och till kyrkan och min väninna gjorde min helt underbara brudbuket.

Nåväl. lördag förmiddag ringer kökspersonal, och undrar och frågar om än ditt och datt. trots att det finns listor. jag blev superstressad. Sen när vi är vigda och gästerna skulle åka till lokalen så vi kunde fotas av vår fotograf, då springer folk omkring och står för honom och dividerar om var vi ska stå, etc. (några fina bilder hoppas jag på ändå) Fotona vi skulle tagit på särskillda platser blev inte tid till. Väl framme i vår lokal, är folk sura och till och med svär och fräser(?). Sedan blir folk jättesura för vårt upplägg till bordsplacering, en del vägrar så till den milda grad att efter en del högljuda protester avlägsnar sig och vill inte stanna. Jag står på trappan och gråter. Andra missnöjda varelser väljer att stanna och förpesta stämningen.

Kökspersonalen är försenade och glömmer helt specialkosten till skålen. De glömmer sedan även såser och div till buffen, specialkosten till muslimer och vegitarianer, m.m. ka in, till sist även jag och min man, står i köket och fixar!

Möbleringen till dansen fick jag och min man fixa, bla..... Folk frågade hela tiden om än ditt, än datt.... hörde att maten var äcklig, snittar fel, dåligt m dryckesvarianter... m.m. ful lokal, etc... jag gråter som ett barn vid vårt bord. Ingen frågar varför..... Ingen bättring! Flera gäster undviker oss helt och hållet(?) tittar inte, hälsar inte, jag undrar vad F.n. gör ni här? När dansen ska dra igång och baren öppnar, dansar ingen mer än de jag nästan mutat för att gå upp. sen dör allt. halv nio sticker flesta av gästerna! kvar är vi 6st...... jätte dåligt!

tack för att jag fått gnälla av mig! Om jag någonsin hade fått gjort om detta hade jag och maken och de som ställde upp haft en weekend någonstans och vigts där. urusla människor. kan knappt se dem i ögonen igen.

Mina tärnor och söner får ryc

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-08 21:48
    Lite hopp pg trött dator... mina tärnor och söner fick rycka in i köket och även jag och min man ska där stå.....
  • Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!
  • mirre01

lider med dig till 100! men vad är det för folk du känner skulle aldrig tilltala dem, de viktigaste är att ni har varandra

• ajmb
    lilla smulan skrev 2012-06-12 18:24:17 följande:

Lokalen kvällen innan, klara mitt i natten..
    Jättemysigt ju
  • ajmb
    lilla smulan skrev 2012-06-12 18:26:25 följande:

Dottern min håller min vackra brudbukett, som min väninna från norrland fixat under natten..
    Vacker!!!!!!!!!
    Nej förstår verkligen inte ....
    Hade jag blivit bjuden..hade varit helnöjd
    Kram 
  • Mandala

Men fy, tåras i ögonen när jag läser om din dag, så ledsen jag blir, usch så vill man ju absolut inte att det ska kunna bli. Nää jag har inte ens det i tanken att det ska kunna bli så...hoppas att du och din man kunde få några mysiga stunder iaf där ni njut av er dag för att det var just er dag.

• niamh

Jag började faktiskt gråta när jag läste det här, det gör ont i mig att ni blev behandlade på det där viset av era gäster! Usch, vilken mardröm... och er lokal såg ju hur fin som helst ut (inte för att det egentligen spelar någon roll; som gäst är man väl nöjd bara över att ha blivit bjuden?). Många, varma kramar & stora lyckönskningar till dig & din make - tur att ni har varandra! :)

• Chicita

Jag kan ju säga att om det där hade hänt på vår dag, och gästerna började bråka om bordsplaceringen så hade jag slagit näven i bordet och rutit i åt dom att dom kunde sätta sig vart F-N dom ville bara dom uppförde sig som vuxna människor och att "dagisbarnen" kunde ta sitt pick och pack och åka hem!
    Jag hade också rutit i åt kökspersonalen (cateringfirman?) och sagt åt dom att lösa problemen själva, och sen begärt kompensation.

Men så har jag ett sjudundrandes humör också DrömmerTungan ute 

Jag tycker att TS hanterade situationen efter bästa förmåga. Och jag hoppas att hennes släktingar och vänner skäms ordentligt så här när situationen har fått sjunka in. 

• funnybunny84

fy stackare!
    jag förstår verkligen inte...
    tycker att allt ser jätte mysigt ut och buketten är jättefin!!

håller med chicita att släktingarna och vännerna både skämas!
    om dom nu tyckte att allt var pest så kunde dom väl ha hållit tjäften och försökt se glada ut för eran skull eller åkt hem!

stor kram till dig! 

• Jenny 03

Där skulle ni ha haft en bra bröllopslek som alla har så delade åsikter om - Spark iväg med ovärdig gäst...
    Sparka längst och vinn en vinkorg..
    Fy vilka människor...
    Stor kram till dig..

• Imke1977

Å fy fan rent ut sagt Den största dagen i ens liv som inte går att göra om Jag blir så jäkla ledsen när jag läser det här. Vilka fruktansvärda människor!!!!
    Hoppas verkligen du låter dom få höra vad dom gjort mot er. Massa kramar tll dig!!!

• Nina9

Som andra som skrivit här tåras det i ögonen på mig. Vidrigt uppförande av människor. De ska väl vara glada att ni överhuvudtaget bjöd in dem till er stora dag.
    Och så pass allmänbildade kan man ju tycka att de kunde vara att de fattade att
    1- Ni sitter där ni är placerade. Ni kan prata med dem ni känner efter middagen.
    2- Det är brudparets dag/ kväll inte er.
    3- Om ni är idioter gör brudparet en tjänst och tacka nej till inbjudan

Jag hoppas verkligen att du ändå kommer att ha många bra minnen från den här dagen och att du kan glömma de dåliga.

Svar på tråden Huga vilken flopp till bröllopsfest!