Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern

HUR komma över ett ex när man är helt ensam?

håller med föregående talare, dessutom kan en rolig kväll med kompisar hjälpa lite. 

• filibustern
    Anonym (Ensam) skrev 2012-06-09 20:56:21 följande:
    Missade att du hade skrivit innan jag skrev mitt svar...
    Vi bröt upp för att har kämpat nu en längre tid men inte kommit någon vart... Just nu känns det inte bra heller. 

Ja, jag ska nog söka upp någon.
    Framtiden känns långt borta just nu, orkar inte ens tänka på när jag orkar gå på toa.. (nä men ungefär så känns det). 
    Jag vill inte vara ensam heller, jag behöver umgås med folk för att förtränga tankarna lite...men hur gör man det utan vänner?!? Allt känns så hopplöst... 

Tack för svaret, kram kram
    utan vänner är det svårt :( ofta när man gjort slut, så behöver man ett syfte med tiden man har ensam.. som "bin'there sa - en katt. eller en hund kanske? som du kan pyssla om och gå ut och gå med och sådär.. jag vet hur det är, jag gjorde slut med min kille (som jag vart ihop igen efter två veckor, och är än tillsammans med... ) och jag orkade inget, kändes inte värt att kliva upp, jag behövde nåt att göra, och det hade jag inte.. visseligen bottnade allt i en depression, men att göra slut var det jobbigaste. 

styrkekramar till dig! 
  • filibustern
    Anonym skrev 2012-06-09 22:34:00 följande:
    För några år sen förlorade jag (som det kändes då, mitt livs största kärlek, vi var också förlovade). Hela min världs kretsade kring honom och vi hade många gemensamma vänner. När det tog slut förlorade jag allt. Jag var nästan helt ensam. Jag har varit med om många break ups men den här var den jobbigaste. Första tiden orkade jag med ingenting men med tiden omvandlades sorgen till vrede (som är ganska vanligt). Jag kände att jag hade förlorat mig själv (vilket är mycket vanligt ) och började läsa självbiografier för att hitta inspiration för att komma på fötter igen. Under förhållande hade jag blivit deprimerad och behövt ta anti depressivt och gått upp 20 kilo. Jag slängde tabletterna och började träna (promenera). Det kändes så skönt, sorgen och ilskan jag kände gick jag av. Jag lärde mig att uppskatta min egen sällskap. Man kan ha kul själv också =). Jag lärde mig också att den viktigaste kärleken är till sig själv och älskar man inte sig själv hur ska någon annan göra det. Med tiden fick jag kontakt med både gamla och nya vänner (men det tar tid). Jag gick ner till min gamla vikt också. Efter en tid träffade jag min nuvaranade pojkvän och vi ska gifta oss om tre månader =). Det här är den bästa förhållandet jag någonsin haft. Inget jämfört med dem andra. Jag tror tack vare mitt förra förhållande så lärde jag mycket och viktigast av allt att älska sig själv och ha egen tid. Det är viktigt att tänka (som många glömmer bort är) att ett förhållande eller en kille ska inte vara ens hela liv. Du är den viktigaste du har coh det är viktigt att du tar hand om dig. Jag är en person som går på bio själv och kan gå ut och njuta av lite god mat själv (fast än jag har pojkvän).

Det jag vill säga är att jag förstår att du är ledsen men nu har du verkligen chansen att hitta dig själv och göra vad du vill. Som du säkert hört finns det flera fiskar i havet. Ett förhållande som tar slut kan inte ha varit så bra....annars så skulle det inte tagit slut eller hur? Våga tro på att något bättre väntar dig. Det här kan visa sig att det är det bästa som hänt dig.

Jag önskar dig all lycka till. Det kommer ordna sig ska du se  =)
    en del säger ju att ilska är bland den bästa motivationen.. 
Svar på tråden HUR komma över ett ex när man är helt ensam?