-
Hur tragiskt det än må vara, så är det alla våra vänner som vi ska bjuda in till middagen och alla, förutom min syster, är makens gamla vänner + flickvänner/sambos, så jag tror tyvärr inte att någon skulle köpa det :P Har bett våra föräldrar fråga runt bland sina vänner och på jobben, så håller tummarna :)Just Me skrev 2012-06-11 22:30:05 följande:Men du kan ju liksom....söka lokal till en väninnas 30-års fest? Eller ngt liknande....
-
J2012 - Tack, jag ska definitivt pröva baka det :D Verkar enkelt och gott!
Ja, det där med lokal.. vet inte riktigt hur vi ska lösa det. Vi behöver ingen stor lokal, men inte ens små lokaler verkar gå att hitta tyvärr :/ Vi ger som sagt inte upp än iaf :) -
Lokaler på skolor går bort, då de dels är väldigt stora och de kostar en hel del samt att man måste betala ca 650kr extra för städning, man får inte städa själv. Skönt att slippa städa visserligen, men summa för båda hyra + städning blir alldeles för mkt. Har kikat på källarlokaler också, men även de ligger i prisklassen på ett par tusen kronor. De få som finns.
-
Josi75 - Degerbygården har jag funderat på. Har varit där på fest för flera år sedan. Hade dock hört att den inte hyrs ut längre. Har du kontaktuppgifter dit? :) Jag kan inte hitta några.
-
Såklart var även den lokalen uthyrd! Snart ger jag faktiskt upp...
-
Tack, jag uppskattar verkligen att du försöker hjälpa :) Jag bor i Skellefteå, staden i Sverige med minst lokaler att hyra uppenbarligen :PCosy skrev 2012-06-14 08:01:40 följande:Nu vet jag inte vart du bor så jag försöker spama ut saker för att kolla om du tänkt på allt...
Studentlokaler(om du bor i en stad med universitet/högskola)
Lokaler för vernissage
Konferens lokaler( ni kanske känner någon som har möjlighet)
Föreningslokaler
Förråd
Sörre garage
lagerlokaler
carport
Det finns en stundentlokal, men man måste vara student för att få hyra den. Lokaler för vernissage blir svårt, då de är vernissage överallt. Konferenslokaler finns på tex hotellen och där är det dyrt. Föreningslokaler likaså, dyrt eller för långt bort. Förråd känns inte så aktuellt, då det inte direkt brukar vara så stora eller ha toalett i anslutning. Samma sak med lagerlokaler, de flesta används ju dessutom. Vi känner ingen som har större garage och de som har, har det på gården och använder det. Blir lite väl mkt jobb med att städa ur och skulle inte kännas så kul att springa in i huset och låna deras toa.
Just nu känner jag mig väldigt pessimistisk och negativ! Blä... -
Nepp, tyvärr inte. Min syster gjorde, men gick ut för ca 1 månad sedan, så hon får inte hyra den längre.Just Me skrev 2012-06-15 16:56:25 följande:Ingen utav era gäster som pluggar då? Eller ngn som jobbar på skolan som kan få hyra studentlokalen?
Tycker fortf du ska efterlysa på ex FB, för det finns alltid lokaler man inte tänkt på eller ens visste att man kan få hyra. Ljug ihop att du letar lokal å din mammas vägnar eller ngt sånt
Jag har gjort det, men det är samma lokaler som alltid som folk tipsar om. Jag skojar inte eller överdriver när jag säger att det är otroligt dåligt utbud på sådant här i stan. -
Nej, den lokalen var en lokal via min syster och det hade tydligen (har jag fått veta i efterhand) blivit lite missförstånd mellan oss och henne och sen i sin tur mellan henne och den som har hand om lokalen. Den var alltså aldrig bokad, så det hade inte avbokat oss.
Tack, men lokaler i skolor måste man ha hyrt före 31/5 om man vill hyra under sommarlovet. Vet inte hur bekväm jag skulle vara med att sitta i ett klassrum/på ett dagis och äta middag och ha fest heller. Jag tycker inte riktigt att alkohol hör hemma i skolmiljöer och sådär. Det bara lokaler i centrala stan vi är ute efter, så tex Kalvträsk, Klemensnäs och andra byar och samhällen runt om går bort. Likaså tex Stiftsgården, då vi inte vill ta mat via dom och definitivt inte har den ekonomin. Vi ska som sagt bara ha en enkel middag för att fira bröllopsdagen, inget bröllop. Då hade jag kunnat tänka mig att spendera större summor. Jag jobbar inte, så där finns det inget att hämta, och därför vi inte kan hyra någon dyrare lokal. Vi lever på en liten lön. Makens jobb har inga lokaler heller, bara bilverkstäder ;P Annars är ju det ett bra tips.
Caféer har ju dock öppet ganska sent, så då blir det inte middag förrän vid tidigast kl.20 innan de hunnit stänga, plocka ihop, vi dukat osv. Vandrarhem finns inte, bara campingar (inga lokaler) och hotell (för dyrt). Vi ringde idag och skulle ett ställe som vi missat, men de hade lagt ner verksamheten, tyvärr. En annan lokal vi fick tips om har flyttat och hyr därför inte längre ut.
Vi har två lokaler som vi ska ringa om, men det går inte förrän på måndag. Den är jag 90% säker på att den är för dyr, men vi vet inte helt säkert (hoppas hoppas) och den andra ligger lite för långt bort, men vi ska kolla den ändå. Förhoppningsvis är de inte upptagna.
Tack så otroligt mycket för ert engagemang! Det uppskattas, även om det kanske inte verkar så :P
-
Nej, ingen lokal i rätt prisklass var ledig och nu är det försent att bjuda in till något. Bröllopsdagen kommer spenderas hemma utan något firande, men det blir nog bra ändå.
-
Nja, grejen var ju att fira första året och femte och sedan förnya löftena efter tio år. Nu känns det som att hela planen gick i stöpet och då får det vara. Det känns konstigt att fira andra året, men inte första. Jag tror vi får bli som våra föräldrar och inte fira alls. Ska vi vara bara vi, så vill jag inte fira på helgen några dagar före och själva bröllopsdagen är en vardag och då är det ju jobb osv, så då blir det inte att göra något särskilt.
-
Ja, det är klart vi kan, men jag menade att fram till dess blir det inte att fira. Pengar tänker jag inte spara till det, utan vi får planera vad vi ska göra efter hur mkt pengar vi har då helt enkelt, för det finns massor av annat jag hellre sparar till. Tanken är väl att vi till dess ska ha hittat oss ett hus och kan vara hemma då :)Cosy skrev 2012-07-14 14:05:24 följande:ni kan fortfarande fira 5et året. du har mycket tid på dig att planera och spara undan pengar och hitta lokal tills dess
Men jag hade gärna gjort något i år och känner mig väldigt besviken över att det inte blir så. Min make däremot verkar lättat, nu slipper han bry sig eller anstränga sig. -
Nja, ta in på hotell eller liknande har vi inte råd med. Det blir faktiskt billigare att bjuda in alla vänner på middag. Vi har dessutom en dotter, två katter och en hund, så det ska ordnas med barnvakt och djurvakt isåfall. Gå ut på restaurang och äta eller liknande är inget som någon av oss tycker är kul. Nu har vi dock pratat igenom det igen och vi får veta ikväll om den sista lokalen (som skulle bli jättebra) är ledig, så jag håller tummarna, för då är planerna back on track!
-
Tack :) Jag sitter som på nålar och väntar på besked, som jag trodde att jag skulle fått för ett par timmar sedan.. för.. inbjudningarna skulle varit skickade typ i förrgår :P Nåja.. maken är helt med på noterna om att hitta på något iaf och det är ett stort plus. Har dessutom bokat mammas kök, så jag ska kunna laga all maten.
Haha men DD, det lät ju ändå lite mysigt :) Det var ju inte lätt för dig att veta heller att han hade ätit sig less på M&M, men visst är det typiskt :P
-
Idag fick vi besked om att lokalen var ledig, så nu är den bokad och inbjudningarna skickade! Bara ca en månad senare än tänkt :P Tur att vi förvarnat de flesta muntligt, så de bara väntar på inbjudan.
Nu blir det att knåpa ihop en meny och lite lekar :)
-
Ja, om någon kommer :P Tyvärr är det nog många som inte har möjlighet, men har satt OSA till 2 augusti, så vi hinner avboka lokalen i värsta fall.