Hur fixa naglarna själv?
Hej!
Jag har ALDRIG hållt på med naglar... så hur får man snygga naglar? :) Tänkte försöka göra det själv utan att använda lösnaglar. Jag har nämligen använt lösnaglar 1 gång och dom bara föll av....
Hej!
Jag har ALDRIG hållt på med naglar... så hur får man snygga naglar? :) Tänkte försöka göra det själv utan att använda lösnaglar. Jag har nämligen använt lösnaglar 1 gång och dom bara föll av....
Jag kommer köra på lösnaglar, har en sort jag brukar använda som jag tycker sitter hyffsat bra.
Eftersom jag jobbar inom vården och jobbar redan på måndagen efter bröllopet så är det ingen ide att fixa snygga naglar på salong.
Men detta kanske inte alls svarade på din fråga kom jag på nu. :)
sedan jag började äta mitt val kvinna-tabletter har både naglar och hud blivit så mkt finare. naglarna blev hårda och går inte av eller skivas hela tiden
1. Nagelbansolja. Massera in det vid nagelbanden och över nageln. Skjut tillbaka nagelbanden med en manikyrpinne. Har du mycket fnasiga och stela nagelband så kan du ha händerna några minuter i ljummet vatten innan detta steg för att mjuka upp dem.
2. Fila. Fila nageln utifrån kanterna och in mot mitten med en sandpappersfil till önskad form. Har du mycket ojämn nagelyta kan du använda en speciell poleringsfil att jämna till ytan med (använd absolut inte den vanliga, den är alldeles för grov).
3. Lacka. Se till att torka av ev överbliven olja med en bomullstuss. Sen beror det på hur ambitiös du är med manikyren. Ska man göra det grundligt ska man ha bas, färg o topplack. Bas för att jämna o skydda, "vanligt" för färg och topp för glans o hållbarhet. Det finns en hel uppsjö med olika märken och varianter, gå till en affär där de kan hjälpa dig. Ett tips är att ha ett bra topplack så att manikyren verkligen håller på själva dagen, eftersom du troligen måste göra den dagen innan. Min favorit är Sally Hansen Diamond hardener, det gör att lacket torkar extra snabbt och det blir väldigt tåligt. Måla tunna lager av allt. Bättre tre tunna lager än ett tjockt, då är risken att det kladdar. Skulle du måla lite utanför, ingen panik, vänta tills lacket torkat och stoppa händerna igen i ljummet vatten någon minut, sedan kan du försiktigt skrapa av lacket från huden runt nageln.
Och sista tipset: öva innan!!
Är inte heller en "nagel-människa". Vill inte ha långa färgade fejk-naglar, men lite extra snygga vore ju kul.
Jag funderar på att göra fransk manikyr själv. Om man tränar några gånger innan så borde det gå att få till. Har sett att det finns kit man kan köpa, tex det här från Depend; http://www.depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=505
åå, en tråd för mej! Jag är sååå i valet och kvalet hur jag ska göra inför bröllopet!?!?!?
försöka göra egna snygga eller fixa dem hos en som gör med acryl...
jag är gammal nagelbitare, har slutat nästan helt, och kan få ganska långa naglar, men de går av ganska lätt, och om jag är nervös så kommer jag på mej själv med att bita...
tips?
såhär brukar jag göra:
1) ta bort gammal nagellack med bomullspad med remover och tops för det jag inte kommer åt med paden.
2) Jag filar nageln till önskad form med filen på en 4-sidor eller 3-sidor poleringsfil.
3) Med smooth-delen på filen så filar jag ned ojämnheter osv.
4) petar ned nagelbanden.
5) En droppe nagelolja på varderna nagel och smörja in dem. en i taget.
6) upprepa steg 5.
7) någon form av stärkande lack t ex sally hansen diamond strengt ett lager.
8) lackar med färg, ofta två lager.
9) lacka med överlack.
Vänta mellan lackningarna tills det har torkar och så brukar jag torka händerna med en vanlig handuk efter oljan, för att få bort överflödig olja.
Jag använder ofta depends nagelolja, sally hansen diamond streignt nagelstärkare och depend överlack, det dyrare i en större flaska.
har du riktigt torra och flisiga naglar så är det bra att droppa in varje nagel med två droppar nagelolja som jag gör, annars går det bra med att droppa en droppe en gång.
tillägg: Det är bra att olija in naglarna var tredje dag på sommarn och varje dag på vintern. men det beror helt på som sagt hur dina naglar är. mina är torra och skivar sig lätt, och jag brukar göra så.
ett superbra tips jag kan ge är att köpa isdora second nail nagelak det gör nagels suuuper hård och dom växer supersnabbt utan att gå sönder , aldrig lyckats behålla mina långa innan jag hittade detta nagellack för unka 70 kr :D
En tråd för mig också! Kul!
Förutom nagelolja eller en fet kräm för naglarna och nagelbanden är mitt tips att köpa lacket Seche Plus. Finns bl.a. på NK i Sthlm och Gbg. Man stryker på lacket var tredje dag eller när det behövs för att det har blivit slitet inom tre dagar. Sedan är det bara att vänta och fortsätta att olja nagelbanden och händerna. Naglarna växer så det knakar och jag har nästan börjat undra vad som är i lacket. Nu är det bara två veckor kvar till vårt bröllop och ligger därför i "hårdträning" med naglarna, dvs lackar noggrant och aktar för mycket vatten osv. Förhoppningsvis har naglarna lång och fina till bröllopet. Obs! Man ska vara försiktig när man lackar så att lacket inte kommer på nagelbanden eller huden då det är starkt!
Ett annat husmorsknep är ju att vara ute i solen också då växer både naglar och hår bra. Lycka till!
PS. om det är någon som är lite feg med starka lack kan man ju köra precis innan bröllopet om det är det man är ute efter och vara lite sparsam med det i övrigt.
Vilka fantastiska tips! Ska testa dom på en gång :)JAg har fruktansvärt torra händer och nagelbanden ser inte så bra ut... så jag tror jag är i behov av lite "hand vård". :)
Om man har sköra naglar som går av eller skivar sig så kan det vara värt att äta Öljästtabletter, det finns på hälskostaffärer och kostar 60-70kr för en burk som räcker nästan en månad. Jag "klarar mig" nästan inte utan dom tabletterna De är bra för håret,huden och naglarna. Mina naglar är mycket starkare när jag äter tabletterna och de är ju inte dyra heller så prova om ni har problem med sköra naglar. Det är viktigt att ni köper dom tabletterna som heter Öljästtabletter, det finns flera liknande sorter och de funkar kanske också men jag tycker att det är just Öljästtabletterna som funkar bäst. Och som någon skrev om tidigare i tråden så är Depends kit för fransk manikyr bra. Om man tycker att det är knöligt att få till fransk manikyr så är det ju faktiskt fint med bara vanligt genomskinligt lack eller kanske en färg som matchar färgtemat om man har färgtema på bröllopet.
Jag tänker att om man tex har rosa rosor i buketten så kan det ju vara fint att matcha med ett rosa lack på naglarna även om man har korta naglar det måste inte var lite längre salongsfixade naglar för att det ska vara fint.
Ett tips för torra händer och naglar är att använda diskhandskar. Jag har nästan alltid handskar på mig när av diskar och städar och mina händer mår mycket bättre av det.