• brideo

Hur fixa naglarna själv?

En tråd för mig också! Kul!

Förutom nagelolja eller en fet kräm för naglarna och nagelbanden är mitt tips att köpa lacket Seche Plus. Finns bl.a. på NK i Sthlm och Gbg. Man stryker på lacket var tredje dag eller när det behövs för att det har blivit slitet inom tre dagar. Sedan är det bara att vänta och fortsätta att olja nagelbanden och händerna. Naglarna växer så det knakar och jag har nästan börjat undra vad som är i lacket. Nu är det bara två veckor kvar till vårt bröllop och ligger därför i "hårdträning" med naglarna, dvs lackar noggrant och aktar för mycket vatten osv. Förhoppningsvis har naglarna lång och fina till bröllopet. Obs! Man ska vara försiktig när man lackar så att lacket inte kommer på nagelbanden eller huden då det är starkt! 

Ett annat husmorsknep är ju att vara ute i solen också då växer både naglar och hår bra. Lycka till!  

PS. om det är någon som är lite feg med starka lack kan man ju köra precis innan bröllopet om det är det man är ute efter och vara lite sparsam med det i övrigt.  

Svar på tråden Hur fixa naglarna själv?