Knöl i bröstet
Igår upptäcke jag en knöl i mitt vänstra bröst. Jag har varit så otroligt trött de senaste månaderna, men förklarat det med att jag jobbat extremt hårt den senaste tiden. Nu är jag så orolig över att det ska vara cancer. Har fått en tid på vårdcentralen senare idag och förhoppningsvis är allt ok och beskedet kommer snabbt.
Men redan under de 16 timmar som gått hittills har jag hunnit tänka alla de där hemska tankarna. Jag är 27 år och livet kunde inte vara bättre. I slutet av sommaren ska vi gifta oss, min underbara man och jag, och jag har just fått mitt drömjobb efter några tuffa studieår. Vi har börjat prata om barn inom en inte alltför avlägsen framtid. Det har verkligen kännts som att det är nu allt det där slitet börjar betala sig. Kan det vara så att man drabbas av svår sjukdom i den här åldern? Det kan väl inte hända mig?
Det värsta är nog att jag inte skulle vilja tvinga min älskade sambo att gå igenom något sådant. Han är också precis i början av sitt vuxenliv, han har allt det där vi sett fram emot de senaste åren inom räckhåll. Jag skulle inte vilja vara anledningen till att han "fastnar i startgroparna". Han förtjänar så mycket bättre än en trött och sjuk nybliven fru med dödsångest. Usch. Jag vet att man inte ska oroa sig i onödan, och vad jag har förstått är det "bara" är 1 av 3 knölar som visar sig vara cancer. Men 1/3 känns som en alldeles för verklig risk. Ville nog bara skriva av mig lite. Allt känns så overkligt just nu.