• Lotta4488

Hur lång tid tar middagen?

Jag och min sambo ska gifta oss nästa vår=) Vi ska boka catring med tre-rätter samt personal. Vi kommer ha ca 100 gäster och då fick vi förslag på minst 5 personal, vi ska ha ca 10-12 tal. Personalen kostar 200 kr i timmen per anställd. Så nu undra hon hur länge middagen kommer ta. Vi ska börja äta vid 18:00, kanske är man klar vid 21:00. Kaffe och tårta ska vi äta efteråt i en annan lokal och då ska inte personalen med. Så 3 rätters, plus disk.

Hjälp vad svårt!

• Svar på tråden Hur lång tid tar middagen?
  • Cicci90

Det beror väl på om gästerna får maten serverad vid bordet eller om de ska ta den själva?
    Men tre timmar är nog en ganska bra gissning med så pass många i personalen.

• daniiel

Vi hade 60 gäster och 3-rätters där förrätten stod framdukad när vi satte oss och sedan serverades varmrätten + desserten vid bordet. Jag har dock ingen aning om hur många personal det var, för hotellet ordna med den saken. Vi satte oss till bords kl.18.00 och var klara vid 21.00-21.30 ungefär, men då hade vi en bensträckare på ca 20min mellan varmrätten och desserten, så allt som allt tog det ca 3 timmar.

• Chicita

Räkna med 3-4 timmar beroende på om ni kör allt i ett svep eller om ni tar pauser. Om det blir många och långa tal så drar ju det också ut på tiden.
    (det kan ni i och för sig styra med en toastmaster som sparar en del tal till tårtan också och som kan begränsa tal-tiden till 1-2 minuter per tal (man hinner säga mycket på 2 minuter även om det låter väldigt kort) 

Svar på tråden Hur lång tid tar middagen?