Oavsett om vissa i denna tråd inte tror på de recensioner som skrivs här så tänker jag skriva min då även jag vill lovorda Anders och Sweet Rocks. Jag hade länge letat efter en guldsmed/jevelerare som kunde hjälpa mig då jag önskade designa en egen vigselring. Min ring är nog inte särskilt svår att göra för någon guldsmed då jag valde en slät enstensring (se bild!) men jag hade ändå inte hittat någon som jag dels kände förstod mina önskemål in i minsta detalj (klor, infattning, kvalitet osv) och dessutom kunde erbjuda mig ett pris inom min budget. Efter att ha träffat Anders på Bröllopsmässan i Göteborg kontaktade jag honom och tillsammans kunde vi skapa en ring som jag är otroligt nöjd med. Då jag var så otroligt nöjd med Anders engagemang och kompetens blev även min fästman sugen på att beställa sin vigselring där. Vi blev guidade genom materialval av ädelmetall, sten/diamant osv. Vi kunde inte vara mer nöjda och till råga på allt drivs ju Sweet Rocks i Stockholm och vi bor i Göteborgs-området men det har inte spelat någon roll. Allt har fungerat smärtfritt och resultatet blev helt enligt våra önskemål!
Det spelar nog ingen roll vad jag skriver för att försöka få er som tror att detta är bluffrecensioner men om ni väljer att ta kontakt med Anders (vilket jag rekommenderar alla dagar i veckan oavsett vad ringen ska användas till) så kommer ni inte att bli besvikna!
För er som undrar så är min ring en enstensring i Platina, 2,5 mm bred & 1,9 mm hög. Efter många alternativ från Anders slutade det med att det blev en diamant som centersten i 6 klor. Diamanten är 0.4 ct, klarhet F, färg River samt excellent slipning. Jag fick, precis som hemsidan lovar, ett GIA-cert för stenen samt en värdering från Westling som är ett mycket välkänt värderingsbolag. Ringarna är värda många tusenlappar mer än vad vi betalade för dem. Vi är evigt tacksamma gentemot Anders!
![](https://www.brollopstorget.se/gallery/image/170365/full_600/phpwnVrf390526.jpg)
Fästmannen har en slät ring i Platina. Den är 6 mm bred och 1,5 mm hög.