Inlägg från: Anneli256 |Visa alla inlägg
  • Anneli256

Kani nte sluta oroa mig för detta

Det verkar som din blivande man och hans bror har svårt att sätta sig upp emot sin mamma. Mest troligt så kanske hon är van vid att inte bli ifrågasatt och det har säkert varit så alltid ( nu läser jag mycket mellan raderna) Men din svägerska då? hur är hon? Tycker hon samma som dig. Kanske ni två kan vara lite "fula" och slå era kloka huvuden ihopa. Ni skulle tex kunna säga att hennes föräldrar (?) redan blivit tillfrågade och att dom verkligen ser fram emot att få kvalitetstid med barnbarnet. Och dom frågade inte farmor för dom visste att hon skulle hjälpa till med erat barn. Nu kan dom aaaaaaaaaaaabbbsolutttt inte göra mormor o morfar besvikna för dom har redan planerat inför dagen :) Givetvis så¨är dom tacksamma för hennes erbjudande och om dom bara hade vetat så hade dom tagit med barnet...Om man väljer att säga - detta bestämmer vi o barnet stannar hemma punkt slut då tror jag om hon är den drama queen som jag tror så kommer det att sluta med massa uppståndelse och i slutändan kommer hon antagligen att få sin vilja igenom ändå..

Tror att om det är så som jag misstänker så är det svårt att vara rak med din blivande svärmor. Jag tror inte detta är enda gången liknande saker uppstått. (har kanske fel) Visst det logiska är att råda folk att "slå näven i bordet" "vara raka" säga ifrån. Tyvärr är det lite enklare sagt än gjort och vissa människor behöver man ha silkeshandskar för att hantera. Männen kommer mest troligt inte att säga ifrån. Era män behöver inte bannor utan dom behöver stöttas i detta då jag tror att det är ett inlärt beteende sedan många år tillbaka - man ifrågasätter helt enkelt inte mammans beslut..Där kan eran kvinnliga list vara användbar, speciellt eftesom ni inte har samma relation till henne som hennes barn.

Detta är amatörpsykologi på hög nivå..hehhe.. jag är kanske helt ute och reser, läser kanske in för mycket i TS.. er och om det är så så ber jag TS bortse från mitt inlägg :)

Lycka till och som mitt tips är försök alliera dig med din svägerska :)

Svar på tråden Kani nte sluta oroa mig för detta