Inlägg från: LinneaR |Visa alla inlägg
  • LinneaR

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej

Jag bor i Göteborg men kommer gifta mig i Landvetter kyrka den 11 (eller 12) maj (kommer inte ihåg datumet:)!

Har inte planerat något än, förutom bokning av kyrkan och datum:)

Nästa steg är att hitta festlokal tror jag.

• LinneaR
    R J skrev 2012-08-06 20:37:29 följande:
    Hur går det för er tjejer?
    Jag letar lokal just nu...rätt svårt att hitta någon. Vill ha en rätt enkel lokal som man dekorerar själv och tar med mat och alkohol till. Helst hade jag velat vara nära kyrkan i Landvetter men tror jag får tänka om då det inte verkar finnas mycket där:( Så fortsätter med det nu:)

Tips på mysiga och billiga lokaler i Göteborgsområdet (inkl. Härryda kommun) välkomnas starkt!
  • LinneaR
    Sjörå skrev 2012-08-27 20:48:03 följande:
    Jag går med här även om jag kommer att gifta mig i Härryda kommun. Hoppas att det är ok? Kommer säkert att behöva en del tips om saker i Göteborg.
    jag ska också det...i Landvetter! var gifter ni er?
  • LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 19:05:43 följande:

Tips på transport?

Gärna en buss för gäster och något annat (vad som helst!) för oss :)

Vi har hyrt en buss genom Marks Limo då det visade sig att de var cirka häften så billiga än de andra bolagen jag kollade (typ Hisingebuss, Vinga buss, Sandarna transporter, ljungskilebuss ...

Kanske kan det var något. Vi ska ha bussen som transport för gästerna från stan till kyrkan och sedan från kyrkan till festlokalen.
  • LinneaR

Någon som har tips på frisör som kan göra fina frisyrer och inte kostar skjortan....helst under 1000 kr för en uppsättning + ev provuppsättning. Kom på att det är mindre än tre veckor kvar tills bröllopet så kanske dags att fixa något nu:)

• LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 19:05:43 följande:

Tips på transport?

Gärna en buss för gäster och något annat (vad som helst!) för oss :)

Nu när jag läste igen kanske ni är ute efter någon "speciell" transport...då kanske inte mitt förslag var så kul, men ska ni bara ha transport för gästerna i vanlig buss så är det värt att kolla!

När jag har letat lite annorlunda transport har jag kollat på www.bfm.nu (hade nämligen gärna haft en röd Londonbuss)
  • LinneaR
    ThereseV skrev 2013-04-22 22:51:52 följande:
    Jag har för mig att genius scissors har från strax under 1000 kr beroende på om man väljer trainee eller inte och hur avancerad frisyr man vill ha (hur långt tid den tar) Kan vara värt att kolla iaf. Jag letade en hel del förut och något billigare hittade nog inte jag iaf.
    Tack så mycket! Ska kolla!
  • LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 22:21:49 följande:
    Tack, det är precis det jag har letat efter! Har skickat förfrågan för prisförslag, men vet du hur mkt de ska ta från er?
    Bussen ska köra från Göteborg till Landvetter och sedan vidare till Mölnlycke (vänta under vigseln). Tid ca 2-2,5 timmar. Vi kommer få en buss som tar ca 60 pers tror jag. Kommer att kosta ca 1900 kr. Med de andra bolagen låg prisoffert på ca 3500 kr och vissa dyrare.
  • LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-24 21:15:07 följande:

Vad lustigt, vi ska ocksa till Mölnlycke! Hällsnäs :)

Det var ju inte ett sa farligt pris... de har fortfarande inte svarat mig, men det kanske tar ett tag.

Ja det tog ett tag innan han svarade, kanske tre-fyra dagar vilket känns lite oseriöst, men pratade på telefon med honom och då var han jättetrevlig.

Vi ska till Råda Hembygdsgård:)
  • LinneaR
    WinterWonderland skrev 2013-04-25 21:31:05 följande:
    Ah, cupcakes! Kanske skulle vara något.. 37 kr biten låter inte allt för blodigt.. Jag har fått in offerter på våran tårta som ligger mellan 70-80kr biten. Lite mer än vad jag hade tänkt.
    Det är ju snart med 6/7!! Spännande! Vad har ni för färger eller ev tema?
    ThereseV skrev 2013-04-22 22:46:22 följande:
    Ja, jag har också haft det i tanke när jag valde klänningen hehe. 
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi kommer köpa från cupcakes and more . Vi ska ha bröllopsbakelser och dom var svindyra på dom flesta ställen. =/ Nu betalar vi 37 kr biten för tårtan och lite mer per bakelse. Vi ska köpa provbakelse alldeles snart så jag hoppas det blir som vi har tänkt oss. Det vi fick smaka när vi var där var otroligt gott, så jag är inte orolig över hur det ska smaka iaf:p  
    Vi ska också ha cupcakes, fast från Be my cupcake! Har varit och provsmakat och bestämt färger och dekoration. Tror det kommer bli jättefint! Bara två veckor kvar för oss nu!
  • LinneaR
    ThereseV skrev 2013-04-26 10:50:36 följande:
    LinneaR skrev 2013-04-26 09:44:56 följande:
    Vi ska också ha cupcakes, fast från Be my cupcake! Har varit och provsmakat och bestämt färger och dekoration. Tror det kommer bli jättefint! Bara två veckor kvar för oss nu!
    Fast vi kommer inte ha cupcakes, vi kör med mini-tårtor, och så en större tårta för oss:P  (tycker det är godare med tårta än cupcakes, även om dom är jättesöta:) ) 70-80 kr är ju egentligen helt galet..

Ja, det börjar närma sig..och tiden går snabbar ju närmre man kommer tycker jag. Vi har inget jättebestämt färgtema, men vi kör mkt åt det ljusare hållet..champagne, ljus gammelrosa och liknande. Ni då?

Och det är ännu kortare kvar för dig Linnea!! Hur känns det?:P 

Lite stressigt:) Svårt att se hur själva dagen kommer bli nu när det är så mycket som ska fixas och sedan förhoppningsvis klaffa på själva dagen! Men tror det kommer bli bra, blir bara till att hårdpyssla den närmsta tiden. Har inte börjat med festprogrammen än och det är väl det värsta stressmomentet just nu.
  • LinneaR
    Moignon skrev 2013-05-02 09:26:04 följande:
    Linnear: förstår att det känns stressigt, är själv lite stressad över festhäftena. Mest för att jag är rädd att de inte kommer bli fina nog! Är du stressad för att det ska vara en massa innehåll som inte är klart? Det är lätt att känna en massa "måsten"...
    Känner mig stressad för att jag inte riktigt vet vad vi vill ha i häftena:) Har nämligen funderat på om vi ska ha något litet quiz eller korsord...så det mesta handlar väl om att jag/vi har lite beslutsångest. Tror dock att vi kommer köra på ett rätt enkelt häfte....Men känns ändå som ett stort projekt:) Först ska man ju skriva allt och sedan ska man ju printa ut och sätta ihop....men det ska nog lösa sig. Ibland kan jag få den här "måste"-känslan, men försöker ändå att inte känna så...
  • LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-24 21:15:07 följande:

Vad lustigt, vi ska ocksa till Mölnlycke! Hällsnäs :)

Det var ju inte ett sa farligt pris... de har fortfarande inte svarat mig, men det kanske tar ett tag.

Ville bara säga att allt funkade super med bussen. Jättefin buss och han kom i tid till platsen vi hade bestämt. De var dock lite sega med internetkommunikation så jag fick ringa och dubbelkolla att allt var klart osv. Fick fakturan hemskickad efter helgen.
Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.