• 2000

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej ALLA Göteborg:s brudar! Hur långt har Ni kommit i Er planering?

Min tanke med denna tråd är att ALLA Göteborg:s brudar kan samlas här och stötta och hjälpa varandra i ALLA bröllopsämnen.

SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL ATT HJÄLPA ANDRA BRUDAR OCH FÅ HJÄLP SJÄLV!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 20:49
    Uppdatering 2012-10-03.
    Jag har beklagar att jag inte har skrivit i tråden.
    Det beror på privata skäl.
    Men jag ska läsa den och följa den.
  • Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.
  • gbg2012

Lycka till. =)

Jag är redan gift göteborgsbrud. Blev fru 2/6 i år. =)

Kan rekommendera festlokal: Villa odinslund, helt fantastikst bra. Super go mat och fin lokal.

Liveband: Tvålive.

Vigsel: ögryte gamla kyrka, liten och mysig.  

Hår &make up: salong noblesse, jätteduktiga caroline!  

• R J

Hoppar in här =)

PLanerar ett utomlandsbröllop men e GBG:are =) 

• selma03

hEJ ! Jag är gbg jag gifter mig 19 januari 2013.

Jag har väl bokat de stora grejerna..
    Håller just nu på med inbjudningarna.

• LinneaR

Hej

Jag bor i Göteborg men kommer gifta mig i Landvetter kyrka den 11 (eller 12) maj (kommer inte ihåg datumet:)!

Har inte planerat något än, förutom bokning av kyrkan och datum:)

Nästa steg är att hitta festlokal tror jag.

• LinneaR
    R J skrev 2012-08-06 20:37:29 följande:
    Hur går det för er tjejer?
    Jag letar lokal just nu...rätt svårt att hitta någon. Vill ha en rätt enkel lokal som man dekorerar själv och tar med mat och alkohol till. Helst hade jag velat vara nära kyrkan i Landvetter men tror jag får tänka om då det inte verkar finnas mycket där:( Så fortsätter med det nu:)

Tips på mysiga och billiga lokaler i Göteborgsområdet (inkl. Härryda kommun) välkomnas starkt!
  • selma03

Jag funderar på om vi ska ha liveband eller inte.
    Hur gör ni ?  

• Ouppie

Hej, jag hoppas också in här! 

Vi ska gifta oss borgeligt ute på hönö, klåva den 20:e juli 2013. Vi ska ha Ishuset som lokal som är jättemysig och dit får man ta med egen mat och dryck (Endast 8000 kr i hyra). Och vigseln blir på prien intill med havet som bakgrund :)

Jag VÄGRAR stressa med bröllopet och är därför ute i god tid!
    Det som jag fixat hittils:

Bokat lokal
    Låtlista på spoty 
    Bordsplacering
    Börjat köpa in dekorationer
    Planerat dukning
    Planerat buffé (Som vi ska ordna själva)
    Valt ut klänning (Och påbörjat bantning ;) )

Vi ska ha ett band som består av släkt och vänner i början men sedan kommer vi ha spotify :)

Nästa steg är attt boka vigselförrättare, men hur går man tillväga för att hitta en man trivs med?

• mrs2b

En till som ska gifta sig i Gbg 2013! Det blir Torslanda kyrka och Hjuviks båtklubb i juni. Oj, vad jag ser fram emot det! 

Det där med vigselförrättare eller i vårt fall präst är vi också lite fundersamma över, men mer eftersom de sa att vi själva skulle boka en från vår församling. 

Just nu är vi uppe i att lägga budgeten, hade väl en tanke om hur mkt det skulle bli, men det verkar bli lite mer ändå..  :)

• mrs2b

Spotify har vi nog funderat på att ha, men sen ska vi nog ha en scen där folk kan uppträda under festen också. Skulle vara roligt att hyra ett band, men tror inte vi har den budgeten riktigt. Har däremot många musiker bland familj och vänner så förhoppningsvis blir det lite live också Drömmer

Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.