• 2000

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej ALLA Göteborg:s brudar! Hur långt har Ni kommit i Er planering?

Min tanke med denna tråd är att ALLA Göteborg:s brudar kan samlas här och stötta och hjälpa varandra i ALLA bröllopsämnen.

SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL ATT HJÄLPA ANDRA BRUDAR OCH FÅ HJÄLP SJÄLV!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 20:49
    Uppdatering 2012-10-03.
    Jag har beklagar att jag inte har skrivit i tråden.
    Det beror på privata skäl.
    Men jag ska läsa den och följa den.
  • Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.
  • Ri 2013

Tips på transport?

Gärna en buss för gäster och något annat (vad som helst!) för oss :)

• LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 19:05:43 följande:

Tips på transport?

Vi har hyrt en buss genom Marks Limo då det visade sig att de var cirka häften så billiga än de andra bolagen jag kollade (typ Hisingebuss, Vinga buss, Sandarna transporter, ljungskilebuss ...

Kanske kan det var något. Vi ska ha bussen som transport för gästerna från stan till kyrkan och sedan från kyrkan till festlokalen.
  • LinneaR

Någon som har tips på frisör som kan göra fina frisyrer och inte kostar skjortan....helst under 1000 kr för en uppsättning + ev provuppsättning. Kom på att det är mindre än tre veckor kvar tills bröllopet så kanske dags att fixa något nu:)

• LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 19:05:43 följande:

Tips på transport?

Nu när jag läste igen kanske ni är ute efter någon "speciell" transport...då kanske inte mitt förslag var så kul, men ska ni bara ha transport för gästerna i vanlig buss så är det värt att kolla!

När jag har letat lite annorlunda transport har jag kollat på www.bfm.nu (hade nämligen gärna haft en röd Londonbuss)
  • Ri 2013
    LinneaR skrev 2013-04-22 21:32:26 följande:
    Vi har hyrt en buss genom Marks Limo då det visade sig att de var cirka häften så billiga än de andra bolagen jag kollade (typ Hisingebuss, Vinga buss, Sandarna transporter, ljungskilebuss ...

Kanske kan det var något. Vi ska ha bussen som transport för gästerna från stan till kyrkan och sedan från kyrkan till festlokalen.
    Tack, det är precis det jag har letat efter! Har skickat förfrågan för prisförslag, men vet du hur mkt de ska ta från er?
  • ThereseV
    WinterWonderland skrev 2013-04-12 08:18:18 följande:
    Precis! Ja det är ingen jättestor storsalong. Jag valde nästan klänning utifrån att det är rätt trångt överallt. kapellet på nedervåningen är ju inte jättestort det heller och jag skulle vilja ha levande ljus längs gången...
    Vi ska dit och mäta när vi kommer tillbaka till Göteborg i maj. Så får vi se hur det blir med bord.
    Baren på nedervången är ingen dum idé. Beror nog på hur tung den är att släpa upp. Vi ska också ha biblioteket, jättemyisigt rum.
    När är er dag?
    Vi har inte bestämt catering än. Men vi satsar nog på tvårätters (förrätt. huvudrätt  och tårta).
    Vet du förrästen var man hittar en snygg och hyfsat prisvärd tårta? 
    Ja, jag har också haft det i tanke när jag valde klänningen hehe. 
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi kommer köpa från cupcakes and more . Vi ska ha bröllopsbakelser och dom var svindyra på dom flesta ställen. =/ Nu betalar vi 37 kr biten för tårtan och lite mer per bakelse. Vi ska köpa provbakelse alldeles snart så jag hoppas det blir som vi har tänkt oss. Det vi fick smaka när vi var där var otroligt gott, så jag är inte orolig över hur det ska smaka iaf:p  
  • ThereseV
    LinneaR skrev 2013-04-22 21:33:42 följande:
    Någon som har tips på frisör som kan göra fina frisyrer och inte kostar skjortan....helst under 1000 kr för en uppsättning + ev provuppsättning. Kom på att det är mindre än tre veckor kvar tills bröllopet så kanske dags att fixa något nu:)
    Jag har för mig att genius scissors har från strax under 1000 kr beroende på om man väljer trainee eller inte och hur avancerad frisyr man vill ha (hur långt tid den tar) Kan vara värt att kolla iaf. Jag letade en hel del förut och något billigare hittade nog inte jag iaf.
  • cwl

Hej på er! Vi har precis bestämt att vi ska gifta oss, den 1/6, så nu är det bråttom Jag behöver tips på ställen som gör make up för en överkomlig summa. Vi kommer inte att a fest hela kvällen utan kort bjudning och sedan iväg på resa. Make uppen är mer för fotona än resten av dagen

• LinneaR
    ThereseV skrev 2013-04-22 22:51:52 följande:
    Jag har för mig att genius scissors har från strax under 1000 kr beroende på om man väljer trainee eller inte och hur avancerad frisyr man vill ha (hur långt tid den tar) Kan vara värt att kolla iaf. Jag letade en hel del förut och något billigare hittade nog inte jag iaf.
    Tack så mycket! Ska kolla!
  • LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-22 22:21:49 följande:
    Tack, det är precis det jag har letat efter! Har skickat förfrågan för prisförslag, men vet du hur mkt de ska ta från er?
    Bussen ska köra från Göteborg till Landvetter och sedan vidare till Mölnlycke (vänta under vigseln). Tid ca 2-2,5 timmar. Vi kommer få en buss som tar ca 60 pers tror jag. Kommer att kosta ca 1900 kr. Med de andra bolagen låg prisoffert på ca 3500 kr och vissa dyrare.
Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.