• 2000

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej ALLA Göteborg:s brudar! Hur långt har Ni kommit i Er planering?

Min tanke med denna tråd är att ALLA Göteborg:s brudar kan samlas här och stötta och hjälpa varandra i ALLA bröllopsämnen.

SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL ATT HJÄLPA ANDRA BRUDAR OCH FÅ HJÄLP SJÄLV!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 20:49
    Uppdatering 2012-10-03.
    Jag har beklagar att jag inte har skrivit i tråden.
    Det beror på privata skäl.
    Men jag ska läsa den och följa den.
  • Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.
  • Ri 2013
    snuttitess skrev 2012-09-19 10:43:12 följande:
    Hej

Är nyligen gift den 15/9 i Göteborg :) Så tänkte bara tipsa er om lite som vi hade på vår stora dag.

Catring hade vi från Glada kocken super bra priser och jätte god mat samt servicen var toppen.

Smink och frisyr till otroligt bra priser samt jätte duktiga tjejer. Salong alexsandra ute i mölndal. Hon gjorde på mig och är otroligt nöjd har bilder på de. 

Blommor köpte vi från Linneas blomsterbutik ute på hisingen, jätte fina blommor fick vi och bra priser.

Vi bokade bröllops sviten på hotell 11 och är super nöjd med deras service och rummet så de rekomnderar vi för er :).

Lycka till för er :) 
    Grymt bra tips, tack!
  • Vingabrud

Hej ! Här vill jag gärna vara med :) Kul med andra 2013 Gbg brudar !

Gifter oss den 1 Juni på Vinga ! Vi har kommit ganska långt i planeringen redan men inte bokat så mkt än , men nu är det tid att börja göra det , känns såå kul ,har väntat på att få börja med det :)

Vi har bokat bröllopssvit på Hotell 11 , så det var riktigt roligt att höra från snuttitess att dom var så nöjda !

Sen är min klädsel helt klar med klänning ,bolero och skor, är supernöjd !!

Har även bokat frisör då det är min m2b frisör och hon skulle på mammaledighet men kommer hoppa in och hjälpa oss på vår stora dag :)

Nästa steg är att kontakta prästen, det ska min m2b göra då det är en tidigare bekant till honom.

Äntligen börjar det röra på sig :) Har planerat ända sedan frieriet Påsken 2011 så för mig börjar det närma sig trotts att det är 8 mån kvar ;)

I dag ska jag träffa min fästman i stan efter jobbet och vi ska gå och titta på bröllopssmycken som jag tittat på tidigare, det är smycken från Pilgrim , såå fina !! Hoppas han tycker samma så vi kan köpa dom :))

Om det blir köp kan jag lägga in bild senare....

• isabell

En till som vill vara med!
    Har bokat Hovås kallbadhus för vigsel och fest i augusti. Har inte kommit så mycket längre än så men känns som en väldigt bra start :)

• FrökenSnartFru

Jag hoppar också in i den här tråden. Planerar bröllop i juni nästa år. Har preliminärbokat en lokal, men hoppas på en annan. Vigselförrättare (borgelig) är nästa sak att bestämma, men hur väljer man?

Blivande mannen har frack sedan tidigare, men behöver skjorta, väst, fluga och skor.
    Själv har jag vigselringen, kinaklänning är på gång och skorna ligger i garderoben. Behöver underkjol och smycken.

Maten är planerad förutom vegetariska rätter och tårtfyllning.

På det stora hela känns allt som det är påbörjat i alla fall. Kommer vara ganska tight budget, men vi ska nog kunna få ett bra bröllop ändå.

• BlomAnna
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-22 11:47:41 följande:
    Jag hoppar också in i den här tråden. Planerar bröllop i juni nästa år. Har preliminärbokat en lokal, men hoppas på en annan. Vigselförrättare (borgelig) är nästa sak att bestämma, men hur väljer man?

Blivande mannen har frack sedan tidigare, men behöver skjorta, väst, fluga och skor.
    Själv har jag vigselringen, kinaklänning är på gång och skorna ligger i garderoben. Behöver underkjol och smycken.

På det stora hela känns allt som det är påbörjat i alla fall. Kommer vara ganska tight budget, men vi ska nog kunna få ett bra bröllop ändå.
    Om du skall baka tårta själv kan jag tipsa om denna tråd för tips och trix  www.brollopstorget.se/Forum-1-15/m4099009.html
  • Ri 2013

Hur går det Göteborgsbrudar??

Nu har vi äntligen bestämt oss för att ha festen i Hällsnäs :) Vi ska göra klart inbjudningslistan och skicka SDT-korten sista veckan i oktober. Toastmaster och toastmadam är utsedda, annars har vi allt kvar!
    Någon som vill lägga upp bilder på sin klännig/smycken/pyssel?
    Själv väntar jag på att min klänning ska komma hem och sedan ska jag sy in/förkorta den en månad innan bröllopet.

• sirifredde

joo det går fint.. =) I går överaskade ja sambon:)

Jag överaskade sambon i går med att jag beställt vår bröllopsresa.Jag köpte rosa skumpa och fick 2 champangeglas av svärmor.. Sen så var vi in på Apollos kontor och bokade resan 12/5-13 .7.00 åker vi till Rhodos. När ja mötte upp min sambo så började han genast fråga om vi bokat resan (jag fick panik eftersom ja skulle överaska) jag började slingra mig och sa att den gått upp i pris och att ja troligtvis inte skulle få ngt bidrag av min pappa.. Jag började prata om att vi skulle skjuta på den tills vi hade råd.,

Väl hemma så sa jag åt sambon att sätta sig i sovrummet med stängd dörr. Jag själv fixade fint i vardagsrummet med våra nya fina champangeglas och öppnade skumpan (vina maipo rose brut).. Sen så hade jag fått en brorsyr om vad man kunde se på Rohdos som jag gömde kuvertet med boknningen. Sambon kommer ut jag har tänt ljus överallt och jag räcker honom glaset. Han blir nyfiken på tidningen och jag svarar "ja tänkte vi kunde kolla på lite andra resor kanske" (Men katalogen va ju en informatopns brorsyr om Rhodos.) Sambon börjar bläddra i den och hittar tillslut kuvertet med bokningen i. Han utbrast ett glatt Jaaaaa! Sen skålade vi i champange =)

• BlomAnna
    FrökenSnartFru skrev 2012-09-22 11:47:41 följande:

Jag blev fru i lördags och vi hade Helene Odenljung som  vigselförrättare. Hon var kanon ba. Lugn, samlad, naturlig och samtidigt högtidlig. Det är skit svårt att välja men man kan ju allti be om ett möte för att "känna" på varandra. Det kan vara bra att vara ute i god tid när man bokar.
  • maja1985

Vi gifter oss i juni 2013! Å planeringen är i full gång!! Kan tipsa alla er som inte köpt klänning än att åka till Heléns brud och bal i Kungälv som har utförsäljning, då hon ska stänga till årsskiftet! Köpte min klänning där, med skor å väska (å gördel ;) ) för under 4000 kr! Någon som har tips på någon som gör inbjudningskort till hyfsat pris i Gbg området! // Maja

Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.