• 2000

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej ALLA Göteborg:s brudar! Hur långt har Ni kommit i Er planering?

Min tanke med denna tråd är att ALLA Göteborg:s brudar kan samlas här och stötta och hjälpa varandra i ALLA bröllopsämnen.

SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL ATT HJÄLPA ANDRA BRUDAR OCH FÅ HJÄLP SJÄLV!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 20:49
    Uppdatering 2012-10-03.
    Jag har beklagar att jag inte har skrivit i tråden.
    Det beror på privata skäl.
    Men jag ska läsa den och följa den.
  • Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.
  • sirifredde

Ahh jag bor med i Härryda=)

Sjörå skrev 2012-08-27 20:48:03 följande:
    Jag går med här även om jag kommer att gifta mig i Härryda kommun. Hoppas att det är ok? Kommer säkert att behöva en del tips om saker i Göteborg.
  • Sjörå
    sirifredde skrev 2012-09-18 15:01:35 följande:
    Ahh jag bor med i Härryda=)
    Fast jag bor inte i Härryda utan i Norrköping och veckopendlar till Enköping. Men jag är från Göteborg
  • BlomAnna

Gick in och smygläste er tråd trots att jag blir fru om 11 dagar Såg att det var någon som ville ha tips på fotograf. så jag tänkte tipsa om tjejen som ska fotografera oss. Hon heter Therese och är helt fantastisk och inte alls sjukt dyr. Kolla in hennes hemsida http://operfekt.com/
    Så har jag tips på en helt underbar sömmerska som både syr upp helt nya klänningar efter er design eller gör ändringar på klänningar. Jag beställde en klänning från nätet som var helt sned och konstig men Louise fixade det med kreativa lösningar och min klänning är underbar.Ateljen ligger i Sävedalen men det är ju inte alls långt från Göteborg http://www.ateljelouise.se/ 
    Frisör http://ansa.nu/ (Emma är underbar) och smink http://www.mariefarah.se/ kan jag också tipsa om har gjort både provuppsättning och provsminkning och är verkligen jätte nöjd.
    Maten är ju svårt att tipsa om innan men jag har haft väldigt bra kontakt med cateringföretaget vi skall använda oss av så jag tipsar om dem med  http://www.osterkok.com/

Lyka till. Känner mig nästan lite avndsjuk att ni har allt planerande framför er

• Sjörå
    BlomAnna skrev 2012-09-18 21:12:49 följande:
    Gick in och smygläste er tråd trots att jag blir fru om 11 dagar Såg att det var någon som ville ha tips på fotograf. så jag tänkte tipsa om tjejen som ska fotografera oss. Hon heter Therese och är helt fantastisk och inte alls sjukt dyr. Kolla in hennes hemsida operfekt.com/
    Så har jag tips på en helt underbar sömmerska som både syr upp helt nya klänningar efter er design eller gör ändringar på klänningar. Jag beställde en klänning från nätet som var helt sned och konstig men Louise fixade det med kreativa lösningar och min klänning är underbar.Ateljen ligger i Sävedalen men det är ju inte alls långt från Göteborg www.ateljelouise.se/
    Frisör ansa.nu/ (Emma är underbar) och smink www.mariefarah.se/ kan jag också tipsa om har gjort både provuppsättning och provsminkning och är verkligen jätte nöjd.
    Maten är ju svårt att tipsa om innan men jag har haft väldigt bra kontakt med cateringföretaget vi skall använda oss av så jag tipsar om dem med www.osterkok.com/

Lyka till. Känner mig nästan lite avndsjuk att ni har allt planerande framför er
    Jag skulle bli jätteglad om du kan återkomma med hur det blev på själva bröllopet med både smink och hår. Jag tyckte att Marie Farah verkade jätteduktig.
  • BlomAnna
    Sjörå skrev 2012-09-18 21:22:56 följande:
    Jag skulle bli jätteglad om du kan återkomma med hur det blev på själva bröllopet med både smink och hår. Jag tyckte att Marie Farah verkade jätteduktig.
    Självklart kan jag göra det. Jag blev som sagt väldigt nöjd med provsminkningen. Jag använder nästan aldrig smink och var jätte rädd att jag skulle känna mig hårt sminkad men det kändes så bra. Hon var lyhörd och förstod precis vad jag menade.

Ska försöka komma ihåg att lägga in bild i tråden efter bröllopet annars kan du ju påminna mig med ett PM  
  • Ri 2013
    BlomAnna skrev 2012-09-18 21:12:49 följande:
    Gick in och smygläste er tråd trots att jag blir fru om 11 dagar Såg att det var någon som ville ha tips på fotograf. så jag tänkte tipsa om tjejen som ska fotografera oss. Hon heter Therese och är helt fantastisk och inte alls sjukt dyr. Kolla in hennes hemsida operfekt.com/
    Så har jag tips på en helt underbar sömmerska som både syr upp helt nya klänningar efter er design eller gör ändringar på klänningar. Jag beställde en klänning från nätet som var helt sned och konstig men Louise fixade det med kreativa lösningar och min klänning är underbar.Ateljen ligger i Sävedalen men det är ju inte alls långt från Göteborg www.ateljelouise.se/ 
    Frisör ansa.nu/ (Emma är underbar) och smink www.mariefarah.se/ kan jag också tipsa om har gjort både provuppsättning och provsminkning och är verkligen jätte nöjd.
    Maten är ju svårt att tipsa om innan men jag har haft väldigt bra kontakt med cateringföretaget vi skall använda oss av så jag tipsar om dem med  www.osterkok.com/

Tack så jättemkt för tipsen och njut av din dag :)
  • snuttitess

Hej

Är nyligen gift den 15/9 i Göteborg :) Så tänkte bara tipsa er om lite som vi hade på vår stora dag.

Catring hade vi från Glada kocken super bra priser och jätte god mat samt servicen var toppen.

Smink och frisyr till otroligt bra priser samt jätte duktiga tjejer. Salong alexsandra ute i mölndal. Hon gjorde på mig och är otroligt nöjd har bilder på de. 

Blommor köpte vi från Linneas blomsterbutik ute på hisingen, jätte fina blommor fick vi och bra priser.

Vi bokade bröllops sviten på hotell 11 och är super nöjd med deras service och rummet så de rekomnderar vi för er :).

Lycka till för er :) 

• snuttitess
    sirifredde skrev 2012-09-19 10:50:42 följande:
    Vad kostade det med make up för dig ?
    Fick betala 450kr för sminket och håret 1000kr hos erika :)
Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.