• 2000

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Hej ALLA Göteborg:s brudar! Hur långt har Ni kommit i Er planering?

Min tanke med denna tråd är att ALLA Göteborg:s brudar kan samlas här och stötta och hjälpa varandra i ALLA bröllopsämnen.

SÅ HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN TILL ATT HJÄLPA ANDRA BRUDAR OCH FÅ HJÄLP SJÄLV!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-03 20:49
    Uppdatering 2012-10-03.
    Jag har beklagar att jag inte har skrivit i tråden.
    Det beror på privata skäl.
    Men jag ska läsa den och följa den.
  • Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.
  • Ri 2013
    LinneaR skrev 2013-04-23 10:30:31 följande:
    Bussen ska köra från Göteborg till Landvetter och sedan vidare till Mölnlycke (vänta under vigseln). Tid ca 2-2,5 timmar. Vi kommer få en buss som tar ca 60 pers tror jag. Kommer att kosta ca 1900 kr. Med de andra bolagen låg prisoffert på ca 3500 kr och vissa dyrare.

Vad lustigt, vi ska ocksa till Mölnlycke! Hällsnäs :)

Det var ju inte ett sa farligt pris... de har fortfarande inte svarat mig, men det kanske tar ett tag.

• LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-24 21:15:07 följande:

Det var ju inte ett sa farligt pris... de har fortfarande inte svarat mig, men det kanske tar ett tag.

Ja det tog ett tag innan han svarade, kanske tre-fyra dagar vilket känns lite oseriöst, men pratade på telefon med honom och då var han jättetrevlig.

Vi ska till Råda Hembygdsgård:)
  • ellysixx
    sirifredde skrev 2012-08-28 17:35:42 följande:
    Jag och min blivande man kommer gifta oss i maj 2013 i Dicksonska palatset. I dag bokas vigseln blommorna är nästan bestämda och ringen klänning och lite sådant kvar ...
    Gud så skoj! Jag och min blivnade man ;) skall också gifta oss i Dicksonska palatset, 15 juni :D Hur långt har ni kommit? Hur har ni tänkt er efter bröllopet, vad gör ni då? :)

Lyckokramar!
  • BlivandefruSegerdahl

Vi gifter oss den 18e Maj... Det är alldeles för snart och jag känner att jag håller på o stressar ihjäl mig... Allt är dock fixat nu....bara sminket som ska sättas på plats av någon )

Men vilken hysteri det blir när det närmar sig

• Moignon

Jag minns inte om jag skrivit här förut... Haha...har varit aktiv i perioder. Vi gifter oss 29 juni så det börjar närma sig för oss med! Har en hel del kvar men tänkte försöka spika en hel del detaljer nu i helgen. Gifter oss på Stora Holm och tänkte åka ut dit i helgen!

• WinterWonderland
    ThereseV skrev 2013-04-22 22:46:22 följande:
    Ja, jag har också haft det i tanke när jag valde klänningen hehe. 
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi kommer köpa från cupcakes and more . Vi ska ha bröllopsbakelser och dom var svindyra på dom flesta ställen. =/ Nu betalar vi 37 kr biten för tårtan och lite mer per bakelse. Vi ska köpa provbakelse alldeles snart så jag hoppas det blir som vi har tänkt oss. Det vi fick smaka när vi var där var otroligt gott, så jag är inte orolig över hur det ska smaka iaf:p  
    Ah, cupcakes! Kanske skulle vara något.. 37 kr biten låter inte allt för blodigt.. Jag har fått in offerter på våran tårta som ligger mellan 70-80kr biten. Lite mer än vad jag hade tänkt.
    Det är ju snart med 6/7!! Spännande! Vad har ni för färger eller ev tema?

• LinneaR
    WinterWonderland skrev 2013-04-25 21:31:05 följande:
    Ah, cupcakes! Kanske skulle vara något.. 37 kr biten låter inte allt för blodigt.. Jag har fått in offerter på våran tårta som ligger mellan 70-80kr biten. Lite mer än vad jag hade tänkt.
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi kommer köpa från cupcakes and more . Vi ska ha bröllopsbakelser och dom var svindyra på dom flesta ställen. =/ Nu betalar vi 37 kr biten för tårtan och lite mer per bakelse. Vi ska köpa provbakelse alldeles snart så jag hoppas det blir som vi har tänkt oss. Det vi fick smaka när vi var där var otroligt gott, så jag är inte orolig över hur det ska smaka iaf:p  
    Vi ska också ha cupcakes, fast från Be my cupcake! Har varit och provsmakat och bestämt färger och dekoration. Tror det kommer bli jättefint! Bara två veckor kvar för oss nu!
  • ThereseV
    WinterWonderland skrev 2013-04-25 21:31:05 följande:
    LinneaR skrev 2013-04-26 09:44:56 följande:
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi ska också ha cupcakes, fast från Be my cupcake! Har varit och provsmakat och bestämt färger och dekoration. Tror det kommer bli jättefint! Bara två veckor kvar för oss nu!
    Fast vi kommer inte ha cupcakes, vi kör med mini-tårtor, och så en större tårta för oss:P  (tycker det är godare med tårta än cupcakes, även om dom är jättesöta:) ) 70-80 kr är ju egentligen helt galet..

Ja, det börjar närma sig..och tiden går snabbar ju närmre man kommer tycker jag. Vi har inget jättebestämt färgtema, men vi kör mkt åt det ljusare hållet..champagne, ljus gammelrosa och liknande. Ni då?

Och det är ännu kortare kvar för dig Linnea!! Hur känns det?:P 

• LinneaR
    ThereseV skrev 2013-04-26 10:50:36 följande:
    LinneaR skrev 2013-04-26 09:44:56 följande:
    Fast vi kommer inte ha cupcakes, vi kör med mini-tårtor, och så en större tårta för oss:P  (tycker det är godare med tårta än cupcakes, även om dom är jättesöta:) ) 70-80 kr är ju egentligen helt galet..

Ja, det börjar närma sig..och tiden går snabbar ju närmre man kommer tycker jag. Vi har inget jättebestämt färgtema, men vi kör mkt åt det ljusare hållet..champagne, ljus gammelrosa och liknande. Ni då?

Och det är ännu kortare kvar för dig Linnea!! Hur känns det?:P 

Lite stressigt:) Svårt att se hur själva dagen kommer bli nu när det är så mycket som ska fixas och sedan förhoppningsvis klaffa på själva dagen! Men tror det kommer bli bra, blir bara till att hårdpyssla den närmsta tiden. Har inte börjat med festprogrammen än och det är väl det värsta stressmomentet just nu.
  • Moignon

Linnear: förstår att det känns stressigt, är själv lite stressad över festhäftena. Mest för att jag är rädd att de inte kommer bli fina nog! Är du stressad för att det ska vara en massa innehåll som inte är klart? Det är lätt att känna en massa "måsten"...

• LinneaR
    Moignon skrev 2013-05-02 09:26:04 följande:
    Linnear: förstår att det känns stressigt, är själv lite stressad över festhäftena. Mest för att jag är rädd att de inte kommer bli fina nog! Är du stressad för att det ska vara en massa innehåll som inte är klart? Det är lätt att känna en massa "måsten"...
    Känner mig stressad för att jag inte riktigt vet vad vi vill ha i häftena:) Har nämligen funderat på om vi ska ha något litet quiz eller korsord...så det mesta handlar väl om att jag/vi har lite beslutsångest. Tror dock att vi kommer köra på ett rätt enkelt häfte....Men känns ändå som ett stort projekt:) Först ska man ju skriva allt och sedan ska man ju printa ut och sätta ihop....men det ska nog lösa sig. Ibland kan jag få den här "måste"-känslan, men försöker ändå att inte känna så...
  • Moignon

Ja, det är ju det där med att komma igång också? Vi skulle behöva två mittuppslag för att kunna skriva ut på bägge sidor vecket utan att det blir två blad. Gick åt lite fundering kring det. Haha... Nästa bekymmer är att få till utsidan fin. Klur! Vi har valt att skippa presentation av alla gäster. Det var lite av en sten. Insåg att vi vet för lite om många och att vi istället gör ett släkt/vän-träd för att visa vad alla åtminstone har för relation till oss och vem som är gift med vem!

• cwl

Tjejer, var har ni beställt bröllopstårtan? Vad har ni valt och hur mycket kostar den per bit? Vi har precis bestämt oss för att vi gifter oss om fyra v. Ochhinner liksom inte runt till alla bagerier, alla tips Tages tacksamt emot.

• sirifredde

Nu är det 6 dagar kvar och allt är i princip klart :) onsdag är det naglar som gäller och fredag kommer föräldrarna:)

• sirifredde

Ellysix: vi åker till Grekland dagen efter bröllopet och bor där på ett 5 stjärnigt all inclusive hotell:) fått massa sms från min m2bs moster om när jag träffade henne och när jag flyttade ned ngt i görningen :D

• LinneaR
    Ri 2013 skrev 2013-04-24 21:15:07 följande:

Ville bara säga att allt funkade super med bussen. Jättefin buss och han kom i tid till platsen vi hade bestämt. De var dock lite sega med internetkommunikation så jag fick ringa och dubbelkolla att allt var klart osv. Fick fakturan hemskickad efter helgen.
Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.