Inlägg från: Ri 2013 |Visa alla inlägg
  • Ri 2013

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Äntligen en göteborgs-tråd :D
    Vi gifter oss i Hällsnäs i juli och jag har än så länge bara inhandlat min drömklänning. Har börjat leta save the date-kort också..
    Tips på en bra och relativt billig fotograf, någon?

• Ri 2013
    BlomAnna skrev 2012-09-18 21:12:49 följande:
    Gick in och smygläste er tråd trots att jag blir fru om 11 dagar Såg att det var någon som ville ha tips på fotograf. så jag tänkte tipsa om tjejen som ska fotografera oss. Hon heter Therese och är helt fantastisk och inte alls sjukt dyr. Kolla in hennes hemsida operfekt.com/
    Så har jag tips på en helt underbar sömmerska som både syr upp helt nya klänningar efter er design eller gör ändringar på klänningar. Jag beställde en klänning från nätet som var helt sned och konstig men Louise fixade det med kreativa lösningar och min klänning är underbar.Ateljen ligger i Sävedalen men det är ju inte alls långt från Göteborg www.ateljelouise.se/ 
    Frisör ansa.nu/ (Emma är underbar) och smink www.mariefarah.se/ kan jag också tipsa om har gjort både provuppsättning och provsminkning och är verkligen jätte nöjd.
    Maten är ju svårt att tipsa om innan men jag har haft väldigt bra kontakt med cateringföretaget vi skall använda oss av så jag tipsar om dem med  www.osterkok.com/

Lyka till. Känner mig nästan lite avndsjuk att ni har allt planerande framför er
    Tack så jättemkt för tipsen och njut av din dag :)
  • Ri 2013
    snuttitess skrev 2012-09-19 10:43:12 följande:
    Hej

Är nyligen gift den 15/9 i Göteborg :) Så tänkte bara tipsa er om lite som vi hade på vår stora dag.

Catring hade vi från Glada kocken super bra priser och jätte god mat samt servicen var toppen.

Smink och frisyr till otroligt bra priser samt jätte duktiga tjejer. Salong alexsandra ute i mölndal. Hon gjorde på mig och är otroligt nöjd har bilder på de. 

Blommor köpte vi från Linneas blomsterbutik ute på hisingen, jätte fina blommor fick vi och bra priser.

Vi bokade bröllops sviten på hotell 11 och är super nöjd med deras service och rummet så de rekomnderar vi för er :).

Lycka till för er :) 
    Grymt bra tips, tack!
  • Ri 2013

Hur går det Göteborgsbrudar??

Nu har vi äntligen bestämt oss för att ha festen i Hällsnäs :) Vi ska göra klart inbjudningslistan och skicka SDT-korten sista veckan i oktober. Toastmaster och toastmadam är utsedda, annars har vi allt kvar!
    Någon som vill lägga upp bilder på sin klännig/smycken/pyssel?
    Själv väntar jag på att min klänning ska komma hem och sedan ska jag sy in/förkorta den en månad innan bröllopet.

• Ri 2013

BlomAnna: Grattis!! :)
    maja1985: är det inte billigare att beställa kort över internet? jag känner inte till ngt ställe som är billigt iaf...
    Sjörå: kan inte hitta tråden.. kan du kanske kommentera där så att den kommer fram?

• Ri 2013
    maja1985 skrev 2012-10-04 19:07:39 följande:
    Ri 2013: Skulle gärna göra egna kort men är inte så duktig på pyssel!
    Ah, jag menade inte för att göra sjäv. Men man kan ju beställa färdiga.
    Tex, vista print, calligraphen, etsy m.m.
  • Ri 2013

Tips på transport?

Gärna en buss för gäster och något annat (vad som helst!) för oss :)

• Ri 2013
    LinneaR skrev 2013-04-22 21:32:26 följande:
    Vi har hyrt en buss genom Marks Limo då det visade sig att de var cirka häften så billiga än de andra bolagen jag kollade (typ Hisingebuss, Vinga buss, Sandarna transporter, ljungskilebuss ...

Kanske kan det var något. Vi ska ha bussen som transport för gästerna från stan till kyrkan och sedan från kyrkan till festlokalen.
    Tack, det är precis det jag har letat efter! Har skickat förfrågan för prisförslag, men vet du hur mkt de ska ta från er?
  • Ri 2013
    LinneaR skrev 2013-04-23 10:30:31 följande:
    Bussen ska köra från Göteborg till Landvetter och sedan vidare till Mölnlycke (vänta under vigseln). Tid ca 2-2,5 timmar. Vi kommer få en buss som tar ca 60 pers tror jag. Kommer att kosta ca 1900 kr. Med de andra bolagen låg prisoffert på ca 3500 kr och vissa dyrare.

Vad lustigt, vi ska ocksa till Mölnlycke! Hällsnäs :)

Det var ju inte ett sa farligt pris... de har fortfarande inte svarat mig, men det kanske tar ett tag.

Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.