Inlägg från: WinterWonderland |Visa alla inlägg
  • WinterWonderland

Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.

Ja hänger på här trots att jag gifter mig första februari 2014! Riktig kanontråd! Vi kommer att han både vigselt och festen på överås med lite art deco 20-tals glamour tema/känsla. 

• WinterWonderland
    ThereseV skrev 2013-04-11 21:15:29 följande:
    Vi ska också vara på överås:)
    Kommer ni ha middag? Hur många är ni och hur hade ni tänkt möblera i så fall? 
    Roligt!!
    Vi ska ha middag. Jag skulle hemskt gärna vilja ha runda bord förutom honnören. Vi blir 50 st så det kan gå...
    Sen tänkte vi fixa bar i lilla salen senare på kvällen och ha lite lounge där och så dans i stora,
    Hur hade ni tänkt er? Vilken catering har ni valt? 
  • WinterWonderland
    ThereseV skrev 2013-04-11 22:39:06 följande:
    Åh. Ni ska ha middagen i stora salongen väl? Vi blir också ca 50 men vi funderar på E-bord. (honörsbordet mot spegeln) Det känns dock väldigt trångt.. jag är lite orolig över hur jag ska komma in dit med klänningen och allt.. =/ Sedan tänkte vi ev ha baren på nedervåningen, under trappan, men klurar lite på om vi kanske också ska ha den där uppe. Det kan ju vara en fördel att få folk att röra lite på sig, men samtidigt kanske det är jobbigt att behöva springa upp och ner hela tiden. Vi har även bokat biblioteket där folk kan "hänga" och prata utan för mkt musik (dom som hänger där vill nog ha baren på nedervåningen dock hehe)
    Catering är inte helt bestämt..har kollat på lite olika men har inte hittat något som känn helt hundra..funderar nästan på lite enklare kallskuret. Just nu lutar det iaf åt buffé, för det känns väldigt trångt att ha serveringspersonal som ska in och trängas..
    Vilken ska ni ha? 
    Precis! Ja det är ingen jättestor storsalong. Jag valde nästan klänning utifrån att det är rätt trångt överallt. kapellet på nedervåningen är ju inte jättestort det heller och jag skulle vilja ha levande ljus längs gången...
    Vi ska dit och mäta när vi kommer tillbaka till Göteborg i maj. Så får vi se hur det blir med bord.
    Baren på nedervången är ingen dum idé. Beror nog på hur tung den är att släpa upp. Vi ska också ha biblioteket, jättemyisigt rum.
    När är er dag?
    Vi har inte bestämt catering än. Men vi satsar nog på tvårätters (förrätt. huvudrätt  och tårta).
    Vet du förrästen var man hittar en snygg och hyfsat prisvärd tårta? 
  • WinterWonderland
    ThereseV skrev 2013-04-22 22:46:22 följande:
    Ja, jag har också haft det i tanke när jag valde klänningen hehe. 
    Vi gifter oss 6/7.
    Vi kommer köpa från cupcakes and more . Vi ska ha bröllopsbakelser och dom var svindyra på dom flesta ställen. =/ Nu betalar vi 37 kr biten för tårtan och lite mer per bakelse. Vi ska köpa provbakelse alldeles snart så jag hoppas det blir som vi har tänkt oss. Det vi fick smaka när vi var där var otroligt gott, så jag är inte orolig över hur det ska smaka iaf:p  
    Ah, cupcakes! Kanske skulle vara något.. 37 kr biten låter inte allt för blodigt.. Jag har fått in offerter på våran tårta som ligger mellan 70-80kr biten. Lite mer än vad jag hade tänkt.
    Det är ju snart med 6/7!! Spännande! Vad har ni för färger eller ev tema?

Svar på tråden Göteborg:s brudar 2013, SE HIT! här kan vi hjälpas åt.