Inlägg från: Grodprinsens brud |Visa alla inlägg
  • Grodprinsens brud

kommer jag att ångra mig?

Jag håller med ovanstående... Tänk framåt. Kommer du gilla den om tjugo år när du blivit äldre etc? Hur ser den ut när fingrarna börjar bli lite skrynkliga? En enkel guldring ser ju alltid snygg ut men en kantig titan? Försök se så många scenarior framför dig som möjligt innan du bestämmer dig.

Min tumregel är: Om jag skulle a gillat den för tio år sedan OCH om tio år så är den nog rätt =) 

• Grodprinsens brud
    MagnusFru skrev 2012-06-16 11:29:32 följande:
    Varför skulle en titanring vara kantig?
     En titanring kan ha en klassisk utformning precis som en guldring.
    Vi vet ju faktiskt inget mer om TS ring än att den i titan och har 5 diamanter....vi vet inte om den är med rak skena eller halvt kupad skena eller helt rund skena....alla titanringar ser inte på samma sätt!
    Om det är en titanring i "ren titan" dvs 99,8% titan i ringen så kan man ändra den.
    Det är däremot inte alla guldsmeder som jobbar i titan men de som jobbar med rent titan kan visst ändra en titanring, både storleken och andra ändringar.
    Det som är viktigt med titan är att kontrollera om det är rent titan eller om det är 6/4 titan som man inte kan ändra. En del butiker ( både på nätet och vanliga butiker) har tyvärr 6/4 titan (eftersom det är billigare än rent titan antar jag) och det är därför många tror sig veta så mkt negativt om titan som tex att det inte går att ändra eller att "alla titanringar är mörkt grå eller kantiga" och en del butiker har väldigt begränsat utbud av titan och då tror många att "allla titanringar" ser ut på ett visst sätt.
    Jag menade inte just TS ring utan mest principen. Jag tycker att det finns jättefina ringar i titan också. Huvudsaken är att man väljer en ring som man känner att man kan leva lääääänge med.
Svar på tråden kommer jag att ångra mig?