• Anonym

En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr

Måste få spy ut min galla här lite... Har en svärmor som lägger sig i ALLT , hur vi ska ha vårt bröllop:( Har vi inte talat om för henne från gå g till gång hur vi tänk oss blir hon arg... Inget är bra.. Hon måste va jävligt bitter över att inte varit gift.. Trodde man va glad över ett bröllop och att det va en stor grej, men för henne har det blivit bitterhet.... Är så sjukt trött på henne.. MEN göra sig ovännHur med henne är = resten av livet... Hur orkar en människa lägga sig allt kan inte hon sköta sitt... Fasar för dagen innan när vi ska duka, vi har valt vitt och rosa i våra färger och det lär inte va poppis det lär vara bebis färger.... Mår Skit över att hon lägger sig i och ingen våga säga åt henne... Gnällt lite kanske kan få mig att må bättre.

• Svar på tråden En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr
  • BlåAugustibröllop

Först och främst måste jag säga  - jag förstår dig! Min mamma lägger sig i en hel del, och även om vi bråkade, sa ifrån och var sur - så hade hon ju ett poäng i vissa saker hon sa. Hon känner ju ändå min släkt bättre än vad jag gör och även om det är vår dag så vill vi ju de andra där för att de ska fira och glädjas med oss. Ifall de är missnöjda på grund av något eller oroliga eller stressade så blir det ju inte lika bra. Vissa saker har man kanske bara glömt, eller inte tänkt på. Sen kan man inte utgå från att göra alla nöjda - det finns gnälliga människor. Så misstolka mig inte där.
    Däremot så ska man ju tänka på gästerna också tycker jag.

Sen - inte för att vara jobbig eller på något sätt förminska hur jobbigt det faktiskt är att folk lägger sig allt för mycket och/eller gnäller, men hon är ju din m2b mamma. Hon vill känna sig delaktig. Ni kunde ju kunnat involvera henne genom att låta henne välja mellan ett antal alternativ som ni ändå kan tänka er. Så har vi gjort - t.ex. vi kunde tänka oss 3 låtar i kyrkan (och kunde egentligen inte välja), och då frågade vi min mamma vilken hon tror blir bäst. Vi involverar henne och ändå får vi ju som vi vill. Flört Vi har gjort så med mer grejer.

Sedan måste ju sägas att många män bryr sig ju inte så mycket om detaljerna, men rosa är ju långt ifrån deras favoritfärg. Hon kanske försöker "försvara" din m2b intressen på hennes egna lilla sätt.

• BlåAugustibröllop

Och sen är kanske helt ute och cyklar med min sista kommentar vad det gäller just er. Bli inte arg på mig då. Glad

• Anonym

Vi har försökt att låta henne vara delaktig, men när hon tror att hon kan bestämma allt då menar jag ALLT.. Från kläder till blommor till ring mm.... Då blir man arg ledsen osv.... Det där med färgen det har ju jag och min blivande kommit fram till gemensammt:)Till slut tröttnar man på att mjäja med ...

• BlåAugustibröllop

Sånt skulle inte vi stå ut med.... Har ju bråkat med min mamma för att hon har stått på sig angående vissa saker som vi ville göra annorlunda och fått henne att ge med sig, även om vi i slutänden gjorde som hon ville ändå, för det blev bäst när vi gick genom allt och fick tänka på saken. Skrikandes Så det var ju lite önödigt att bråka. Tungan ute

Sen har hon ju uttryckt sin åsikt om färgen på löpare, dukar m.m., men hon har allt haft lite argument för det hon säger. T.ex. enligt de flesta bilder blir det nog ändå festligare med vita dukar och blåa löpare, än med blåa dukar och vita löpare. Så då har vi ju tagit hennes åsikter i åtanke, och visst har hon blivit lite "less" när vi inte gjort som hon tyckte att vi borde gjort, men det får hon ta.

Det svar som har funkat bäst och orsakar minst bråk för oss är nog:
    "Vi har tänkt på det, men vi vill ha det så, och det är ju vår dag även om vi vill att alla andra ska ha det bra."
    "Den här färgen/blomman/maten har väldigt speciell betydelse för oss/betyder otrloigt mycket för oss"

Betalar/bidrar din svärmor/svärfar för bröllopet? För då anser hon ju sig "köpa" rätten att bestämma kanske.

• Anonym

Det hon gör är att betala lite av maten... Sen tycker jag inte att rätten är att hon ska bestämma d......et är ju trots mitt och min blivandes bröllop sen får man järna komma med ider, men jag menar när hon tror att hon kan bestämma hur tom jag ska se ut på min stora dag då har det gått för långt.... Varför inte glädjas... Hon har fptt endel uppdrag men då är det bara jobbict.. Inget inget är bra... Men nu ska jah sluta gnälla, vår dag kommer bli den bästa det är vi som formar den:)

• Anonym (herrejisses)

hon vill nog uppleva det som hennes bröllop då hon inte är gift själv.. men ja tycker det är fel! de e väl inte ditt fel att hon är ogift. herrejisses.. ne.. jag skulle säga ifrån, om det betydde att vi blev ovänner, visst, tråkigt, men hon drog olyckan över sig själv. 

och måste hon veta? duka någon annan tid än vad ni sagt, så när hon kommer dit så "nee vi är redan klar" och så går ni. :P  

ja mena jag och min familj hjälpte min syster att duka och så innan vigseln (väldigt enkelt bröllop) men då stod vi där och fråga "vad ska vi göra? vart ska den här stå?" etc, så HON bestämde. det var ju HENNES bröllop..

• Anneli256

sånt är jättesvårt. Har ni möjlighet att ge henne något "hedersuppdrag" toastmadame eller något så kan hon kanske nöja sig med den uppgiften.. och höj det till skyarna. Hon kan ta emot osa, hålla välkomsttal osv så kanske hon låter er sköta det andra eftersom hon har en sååååå viktig uppgift redan?

Tro mig strukturen och att allt flöt ypperligt bra på vårat bröllop har vi helt och hållet toastmadame att tacka för. Eller så kan hon ju vara värdinna, hälsa folk välkomna vid kyrkan, dela ut ev vigselprogram eller annat. Kanske en lösning att försöka göra henne delaktig på det viset. Och när hon vill lägga sig i annat så vänd på det och säg.. du har så mycket att förbereda själv inför dina uppgifter så fokusera på det.. Lycka till

• Anonym

Toastmaster har vi v alt andra, .... Tyvärr så är hon inte lätt att ha att göra med.. Just nu orkar jag inte mera bråk sura bittra människa hon gör även sin som ledsen .. men hon bry sig inte:( Man kan tro att det är hon som ska gifta sig.... Hoppas bara inte hon har mage att fördtöra vår dag.. När hon tom lägger sig i hur JAG ska se ut då blir jag arg... Skulle vi välja att duka när inte hon är med då pratar vi ovänn... Så TRIST hade hoppats på en underbar tid och planera men just nu är det en stor klump i magen om vad kommer härnäst..

Svar på tråden En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr