Inlägg från: BlåAugustibröllop |Visa alla inlägg
  • BlåAugustibröllop

En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr

Först och främst måste jag säga  - jag förstår dig! Min mamma lägger sig i en hel del, och även om vi bråkade, sa ifrån och var sur - så hade hon ju ett poäng i vissa saker hon sa. Hon känner ju ändå min släkt bättre än vad jag gör och även om det är vår dag så vill vi ju de andra där för att de ska fira och glädjas med oss. Ifall de är missnöjda på grund av något eller oroliga eller stressade så blir det ju inte lika bra. Vissa saker har man kanske bara glömt, eller inte tänkt på. Sen kan man inte utgå från att göra alla nöjda - det finns gnälliga människor. Så misstolka mig inte där.
    Däremot så ska man ju tänka på gästerna också tycker jag.

Sen - inte för att vara jobbig eller på något sätt förminska hur jobbigt det faktiskt är att folk lägger sig allt för mycket och/eller gnäller, men hon är ju din m2b mamma. Hon vill känna sig delaktig. Ni kunde ju kunnat involvera henne genom att låta henne välja mellan ett antal alternativ som ni ändå kan tänka er. Så har vi gjort - t.ex. vi kunde tänka oss 3 låtar i kyrkan (och kunde egentligen inte välja), och då frågade vi min mamma vilken hon tror blir bäst. Vi involverar henne och ändå får vi ju som vi vill. Flört Vi har gjort så med mer grejer.

Sedan måste ju sägas att många män bryr sig ju inte så mycket om detaljerna, men rosa är ju långt ifrån deras favoritfärg. Hon kanske försöker "försvara" din m2b intressen på hennes egna lilla sätt.

• BlåAugustibröllop

Och sen är kanske helt ute och cyklar med min sista kommentar vad det gäller just er. Bli inte arg på mig då. Glad

• BlåAugustibröllop

Sånt skulle inte vi stå ut med.... Har ju bråkat med min mamma för att hon har stått på sig angående vissa saker som vi ville göra annorlunda och fått henne att ge med sig, även om vi i slutänden gjorde som hon ville ändå, för det blev bäst när vi gick genom allt och fick tänka på saken. Skrikandes Så det var ju lite önödigt att bråka. Tungan ute

Sen har hon ju uttryckt sin åsikt om färgen på löpare, dukar m.m., men hon har allt haft lite argument för det hon säger. T.ex. enligt de flesta bilder blir det nog ändå festligare med vita dukar och blåa löpare, än med blåa dukar och vita löpare. Så då har vi ju tagit hennes åsikter i åtanke, och visst har hon blivit lite "less" när vi inte gjort som hon tyckte att vi borde gjort, men det får hon ta.

Det svar som har funkat bäst och orsakar minst bråk för oss är nog:
    "Vi har tänkt på det, men vi vill ha det så, och det är ju vår dag även om vi vill att alla andra ska ha det bra."
    "Den här färgen/blomman/maten har väldigt speciell betydelse för oss/betyder otrloigt mycket för oss"

Betalar/bidrar din svärmor/svärfar för bröllopet? För då anser hon ju sig "köpa" rätten att bestämma kanske.

Svar på tråden En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr