En som lägger näsan i blöt för mycket... Grrr
Först och främst måste jag säga - jag förstår dig! Min mamma lägger sig i en hel del, och även om vi bråkade, sa ifrån och var sur - så hade hon ju ett poäng i vissa saker hon sa. Hon känner ju ändå min släkt bättre än vad jag gör och även om det är vår dag så vill vi ju de andra där för att de ska fira och glädjas med oss. Ifall de är missnöjda på grund av något eller oroliga eller stressade så blir det ju inte lika bra. Vissa saker har man kanske bara glömt, eller inte tänkt på. Sen kan man inte utgå från att göra alla nöjda - det finns gnälliga människor. Så misstolka mig inte där.
Däremot så ska man ju tänka på gästerna också tycker jag.
Sen - inte för att vara jobbig eller på något sätt förminska hur jobbigt det faktiskt är att folk lägger sig allt för mycket och/eller gnäller, men hon är ju din m2b mamma. Hon vill känna sig delaktig. Ni kunde ju kunnat involvera henne genom att låta henne välja mellan ett antal alternativ som ni ändå kan tänka er. Så har vi gjort - t.ex. vi kunde tänka oss 3 låtar i kyrkan (och kunde egentligen inte välja), och då frågade vi min mamma vilken hon tror blir bäst. Vi involverar henne och ändå får vi ju som vi vill. Vi har gjort så med mer grejer.
Sedan måste ju sägas att många män bryr sig ju inte så mycket om detaljerna, men rosa är ju långt ifrån deras favoritfärg. Hon kanske försöker "försvara" din m2b intressen på hennes egna lilla sätt.