Inlägg från: daniiel |Visa alla inlägg
  • daniiel

"Trashigaste" bröllopet?

fannyohenrik skrev 2012-07-10 22:58:11 följande:
    Vet att man ska ta det som står här med "glimten i ögat" men jag har svårt för sånt. jag har en tatuering i nacken där det står "jaska" den kommer synas när jag och min m2b gifter oss. jag är även piercad i läppen så den kommer så klart att synas med.  är det fel?
    Givetvis är det inte fel! Isåfall skulle vi gjort så otroligt många fel på vårt bröllop att.. ja.. jag vet inte. Både jag och maken är tatuerade, även om våra inte syntes så mkt. Vi hade dessutom kuvertavgift, kinaklänning med snörning i ryggen, likadant klädda tärnor och marskalker, vår egen dotter som brudnäbb, fjäderbuketter, spotify på festen, converseskor på maken och marskalker, CZ-sten i vigselringen, rosa som temafärg, prinsesstårta som bröllopstårta, såpbubblor, amatörfotograf, hemgjort hår (halvuppsättning) och smink, allsång under middagen, lekar, amerikanare från kyrkan osv osv osv. Vi ligger nog i ledning för det mest trashiga bröllopet ;P
  • daniiel

Ja, precis som jag skrev tidigare i tråden.. att spendera mkt pengar bara för att spendera mkt pengar. Att välja de dyraste alternativen bara för att de är dyra. Det tycker jag är rätt trashigt.

• daniiel
    gbg2012 skrev 2012-07-21 12:47:26 följande:
    Ja inte valde vi allt för att det är dyrast vi valde långt ifrån gbg dyraste lokal! Vi gifte oss inte på ett slott för vi ville ha intimt och mysigt. Alla val vi gjorde var ju känslan vi ville ha och känslan när vi kände inför de. 

Ett bröllop ska ju såklart spegla brudparet. =)

Lite som de där kändisarna med sina miljonbröllop...Ja det är trashigt att bara vilja synas! 
    Ja, det var inte riktat specifikt till dig, utan en mer allmän reflektion.
  • daniiel

"Felet" med formella tillställningar kan ju bli om ingen i brudparets närhet någonsin är på sådana tillställningar och därför måste hyra eller köpa en frack och aftonklänning enbart för att gå på ett bröllop. Speciellt om det är så att brudparet själva inte brukar gå på eller ha sådana tillställningar annars. Att det bara ska ha frackbröllop "bara för att". Då kan det lätt bli dyrt för gästerna och stelt på middagen/festen om de känner sig obekväma i kläderna. Att sätta en hög klädkod "bara för att" kan jag också tycka är lite sk. "trashigt".

Om det däremot är så att man är van sådant och själv brukar gå på sådana tillställningar och man vet att flera av gästerna också brukar göra det, eller att de skulle tycka att det var jättekul att köpa/hyra nya kläder.. ja, då är det ju bara att köra på! :)

• daniiel
    Chicita skrev 2012-08-02 15:38:43 följande:
    Satte mig i soffan för att pusta ut lite nu och slog på TV'n. Real Houswifes var visst på trean. Inget jag brukar kolla på...
    Men det var ett avsnitt där någon av dom där husfruarnas döttrar skulle gifta sig och jag fastnade.
    Jamen jisses... att jag inte tänkt på det. Jag håller så med om att det ser så billigt ut om man inte kan röra sig i kläderna, oavsett hur fina och dyra dom är! Precis som att inte kunna gå i höga klackar men göra det ändå. Haha vet inte hur många gånger jag sett det där bröllopet.. men.. ja.. den familjen, som alla andra i den där serien, är ju lite speciella :P
  • daniiel
    JochP skrev 2012-08-05 21:58:47 följande:

Det värsta jag vet som en del envisas med att göta på bröllop är att brudparet ska skära tårtan tillsammans och sen

*ve och fasa* mata varandra! Iiiiih! Vad pinsamt och klyschigt! Vill inte se detta.

Haha det hade inte jag och maken tänkt göra, men efter påtryckningar från gästerna, så blidde det så ändå :P Jag håller dock med dig :)
  • daniiel
    Silketuss skrev 2012-08-05 22:54:52 följande:
    Jag instämmer! I synnerhet om de gnussar ut tårtan i ansiktet på varandra eller på kläderna! Det är verkligen trashigare än något annat jag kan komma på.
    Haha puuh.. det klarade vi oss åtminstone ifrån ;P
  • daniiel
    Silketuss skrev 2012-08-05 23:46:00 följande:
    Hihi, jaa och med tanke på hur många fina bilder vi alla har sett från ert bröllop så drog nog inte jag ned betyget så särskilt mycket? Alla kan ju med sina egna ögon se hur fantstiskt ert bröllop var och de bilderna säger mer än tusen ord. Jag hoppas och tror att du tar det med glimten i ögat, för annars skulle jag aldrig skriva att något är trashigt, om det handlar om ett bröllop. Bröllop och kärlek är vackert, oavsett hur den stora dagen ser ut för varje enskilt par. Och, som ännu mer plåster på såren, så gillar jag din succétråd med bilder på riktiga brudar!!! Sådär, är jag förlåten nu, daniiel?? {#emotions_dlg.flower} Kyss
    Med tanke på att det var jag som startade denna tråden, så kan du vara helt lugn med att jag tar allt som skrivs i denna tråden med glimten i ögat ;D Jag tycker den här tråden, och dess föregångare, är skitkul :D Vi hade, i våra ögon, ett jättehärligt bröllop.. men.. vi klarar oss definitivt inte ifrån många saker på "trash-listan" och det är helt okej och bara kul faktiskt :) Du är definitivt mer än förlåten! HjärtaSolig hihi
  • daniiel
    Silketuss skrev 2012-08-06 00:31:56 följande:
    Härligt! Ville bara kolla... Jag gillar tråden, just för att det är uttalat att det SKA vara med glimten i ögat. När jag och sambon gifter oss, kommer vi inte heller klara oss helskinnade ur djungeln av vad som är trashigt, enligt andras åsikt. Jag vet redan en hel del som stämmer in, enligt vad som står i den här tråden. Men, det gör inget, det kommer bli så bra ändå. Det blir det ju, om man vågar göra som man själv vill och inte oroar sig fördärvad över vad andra ska tycka. Den som varit här länge, kan starta en tråd och skriva så att de flesta kan få en god uppfattning om vad man vill uppnå med trådstarten. Den här tråden är inget undantag från det. Nu är det dags för en blivande mormor att gå och sova!  
    Hehe nej, jag tror det är extremt svårt att klara sig undan att någon ska tycka att man har med något trashigt inslag under bröllopet. Har man absolut inget som kan uppfattas så av någon, så är det nog ett väldigt opersonligt och stelt bröllop :P

Nej, men.. blivande mormor? Grattis! Är det första barnbarnet? Det måste verkligen vara något speciellt :)
  • daniiel
    Chicita skrev 2013-02-11 21:12:51 följande:
    Vissa har nog sett ett hundratal för många romantiska Hollywoodkomedier Flört
    Haha det var precis min tanke också.. och jag tycker egentligen inte att det är så konstigt att man väljer att apa efter, eftersom allt framställs som romantiskt och roligt i filmerna (nu tänker jag främst på romkom) och vem vill inte ha ett väldigt romantiskt och roligt bröllop? :P
    MeaJ skrev 2013-02-11 20:51:16 följande:
    Jag tycker att det är löjligt när bruden ska kasta sin brudbukett till någon av de kvinnliga gästerna.
    Och brudgummen tog av bruden strumpebandet med tänderna och kastade till de manliga gästerna.
    Det är en amerikans tradition som jag tycker ska stanna där!
    Var på ett bröllop förra året där ett "helsvenskt" par gjorde så. 
    Sommarbrud 2013
    Men jag hade personligen nog tyckt att det var rätt löjligt också, eftersom det är en tradition vi inte är vana vid.
Svar på tråden "Trashigaste" bröllopet?