Inlägg från: filibustern |Visa alla inlägg
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-06-21 15:36:41 följande:
    Oh vilken vacker boa Skrattande
    tack^^ vi har två. dess kort är tagen under en fotokurs jag hade under gymnasiet. hade många fler bilder ja ville lägga ut, men det ville inte BF :P 
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-06-21 16:27:55 följande:
    Jag älskar reptiler Skrattande
    Eller tja jag gillar alla djur, så länge dom har max 4 ben Flört
    Men jag skulle gärna haft en orm eller ödla. Har dock inte kunskap, tid och plats för någon så jag får passa på att gosa lite när jag är hemma hos någon som har såna.
    vi tänkte som aldrig på att vi kunde skaffa några.. vi ville ha djur, men min karl är allergisk mot pälsdjur.. och så var det några på facebook som gav bort en av sina.. ett år senare gav dom bort den andre. så vi tog bägge:)
  • filibustern
    Chicita skrev 2012-06-21 18:18:01 följande:
    Maken är allergisk mot pälsdjur, men han tål just vår hund av någon konstig anledning.
    Möjligtvis tål han rasen, för den vi tog över hunden av hade två och han reagerar bara om dom slickar honom på armarna. Men inte något annat på någon av dom  
    jo, min karl han tål vissa hundar bättre än andra. t.ex min pappas stövare kan han bara vara med i någon minut innan det börjas, en bekant/vän till oss har "fluffhundar" och dom behöver han bara titta på så händer det :P men så hans pappas hund, en blandning mellan border collie och labrador, hon kan han leka med i timmar innan det händer nåt. kan kanske förklaras med att han växte upp med en border collie innan han blev allergisk.. men ändå. beror helt på hundras.. katter och hästar tål han ICKET: 
  • filibustern
    Nikkita skrev 2012-06-21 20:45:32 följande:
    Då bidrar jag oxå med några bilder. Tagna med en enkel Canon kamera...

En underbar blomma i Mexico, älskar färgerna i denna bilden!

Frigående hästar i de Österrikiska alperna! 

wow! vilken bild! 
  • filibustern
    MagicBride skrev 2012-06-21 21:30:13 följande:
    Har en systemkamera som jag älskar och när jag fyllde år i våras fick jag ett nytt fint objektiv så just nu tas det många bilder! Mest blir det djur och natur! Ursäktar antalet bilder

wow! är de nåt macroobjektiv eller? 
  • filibustern
    hjgs skrev 2012-06-21 21:12:29 följande:

hur gör jag för att få flera bilder i ett inlägg?

de är väl bara att trycka på "ladda upp" igen och välja bild?
  • filibustern
    bridal skrev 2012-06-25 09:49:35 följande:

vackert! men samtidigt lite.. spöklikt över sig^^ 
  • filibustern

va är detta för blomma?

den här bilden tog jag i lobbyn på hotellet jag var på i kina. 
  • filibustern
    Millan1984 skrev 2012-06-30 14:06:40 följande:

Det här fotot har jag nyss framkallat och gjort en förstorig av (ja inte med namnstämpeln på då ), det blev jättefint. Tog en vit ram med vit passepartout.
  • filibustern

hej! ni kanske är mer kunnig än vad jag är gällande foto. 

älskar porträttbilder och bröllopsbilder från 20-50talet.(tro ja det är) de där svartvita ni vet, med sån till synes perfekt skärpa. kan man få den effekten av Dagens kameror? om inte, vad användes t.ex för kameror under den tiden?

• filibustern

kan lägga in en bild också. älskar denna. det är sån snygg vinkel på den. detta är vår boahona^^
  • filibustern
    Chicita skrev 2013-07-17 20:38:58 följande:

Jag tror nog att det ska gå. Vet dock inte vilken kamera eller lins du behöver använda. Det kan nog någon annan svara på.

Ett populärt märke från förr är ju en Hasselblad. Dom finns väl fortfarande tror jag, men dom är dyra...

jo har hört hasselblad är dyra... 
Svar på tråden Fotointresserade