Inlägg från: aviman |Visa alla inlägg
  • aviman

Haha, älskar när jag trycker på fel knapp Cool
    Första bilden är på fasters dvärgschnauzer och andra bilden är från när vi var i Jävre och tittade på fyren där...

Fotar väldigt mycket hundar, meeeeen vill inte spränga tråden med bara hundbilder Skrattande 

• aviman
    kickanw skrev 2012-06-21 18:33:58 följande:
    Wow vilket ljus i andra bilden, Aviman! Otroligt vackert fotat.

Får man lägga in foton här även om man jobbar med foto, eller ses det som reklam då?
    Åhh, tack Solig
    Jag tycker att du gärna får lägga in bilder, behöver inspiration och kanske tips på vinklar! Fast vet inte vad TS tycker Glad
  • aviman

1. Min M2B och min svägerskas hund gosar i sängen.
    2. Blommor från svärmors trädgård
    3. Systers bonusbarn med pappas hund
    4. Supervacker Samojed som jag fotade en vinter... 
  • aviman

Jag och en kompis var ute och försökte fota vatten igår. När vi åkte ut var det molnigt och superbt ljus, men när vi kom fram sken solen och tyvärr blev de flesta bilderna överexponerade... Annars hade det kunnat bli supersnygga bilder! :) Såhär såg det ut där borta i alla fall, hade aldrig varit där förut!

• aviman
    MagicBride skrev 2012-06-29 08:21:30 följande:
    Jag ger mig också ut ibland och försöker fota vatten, men måste erkänna att det inte har gått så bra än så länge. Fastän min kamera har ett "guide-läge" där den berättar hur man ska bära sig åt så blir jag aldrig nöjd! Men dina var väldigt fina
    Tack så mycket :)
    Vad är det som är svårast tycker du när du ska fånga vatten på bild? Och vad är det med bilderna som gör att du inte blir nöjd?
    Jag tror att mitt "problem" grundar sig i att mina objektiv inte har nog liten (eller stor ibland) bländare för att kunna väga upp slutartiden på ett bra sätt... Och då har jag ändå testat med olika ISOn... Svårt, men roligt! Skrattande 
  • aviman
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:08:34 följande:
    Vad har ni för kamera och objektiv ?? Själv har jag en Nikon D90, 60-2,8 Macro, 70-300 telezoom, 18-105 kitobjektiv, 35-1,8 porträttobjektiv, SB-600 extern blixt, stativ och ett silver/vitt reflexskärm.
    Jag har en Nikon D3000, är väl efterföljaren på D60n som slutade tillverkas?
    Jag har bara två konstiga objektiv när jag fotar och skulle definitvt utvecklas ännu mer inom fotograferandet om jag hade "rättare" utrustning Skrattande

Fotar just nu med ett Tamron, 18 - 200 med ett autofokus som är så galet långsamt att jag jämt och ständigt använder manuell fokus.. Sen har jag ett Nikon 55-300 zoomobjektiv som är tusen gånger bättre, fast skulle behöva ett objektiv med lägre bländartal. Tamron tror jag har 3,5 och Nikon 4,5 som lägst... Hade ett Nikon 18-55 som jag sålde för jag hade för avsikt att köpa ett annat standardobjektiv, meeeeen det blev inte av för tillfället då något annat dök upp. Ha, så nu sitter jag här - men tycker att jag lyckas med de flesta av bilderna ändå. Bara lite jobbigt med närgränsen ibland Solig 
  • aviman
    Millan1984 skrev 2012-06-30 11:06:48 följande:
    drömmen vore ju 24-70, men den kostar ju skjortan...annars funderar jag på 50-1,4 just för att den är så ljusstark och många talar så gott om den...
    Jag vill ha ett 50-1,4!! Solig
  • aviman
    Millan1984 skrev 2012-06-30 14:06:40 följande:

Det här fotot har jag nyss framkallat och gjort en förstorig av (ja inte med namnstämpeln på då ), det blev jättefint. Tog en vit ram med vit passepartout.
    TOPPENSNYGGT! Skrattande heja duktiga du!

och ja, det är lätt värt för de extra 0,4 Solig 
  • aviman

Har precis kommit hem från en väldigt lat helg ute på stugan. Välbehövligt och alldeles underbart!
    Bara jag och min syster som är gravid, första barnet dess generation på vår sida av släkten - det känns fantastiskt Hjärta 
Svar på tråden Fotointresserade