Inlägg från: MagicBride |Visa alla inlägg
  • MagicBride

Fotointresserade

Har en systemkamera som jag älskar och när jag fyllde år i våras fick jag ett nytt fint objektiv så just nu tas det många bilder! Mest blir det djur och natur! Ursäktar antalet bilder

• MagicBride
    filibustern skrev 2012-06-21 21:51:59 följande:
    wow! är de nåt macroobjektiv eller? 
    Nej ett telezoom, Tamron SP 70-300 Ett perfekt objektiv om man vill komma lite lite närmare!
  • MagicBride

Vilken underbar tråd och vilka underbara bilder!! Man blir så glad av att titta runt här

• MagicBride
    durrasflikka skrev 2012-06-28 22:33:34 följande:

Ödla på Tropikariet i Helsingborg.

Många fina bilder! Speciellt den här tyckte jag väldigt mycket om
  • MagicBride
    aviman skrev 2012-06-26 10:10:14 följande:
    Jag och en kompis var ute och försökte fota vatten igår. När vi åkte ut var det molnigt och superbt ljus, men när vi kom fram sken solen och tyvärr blev de flesta bilderna överexponerade... Annars hade det kunnat bli supersnygga bilder! :) Såhär såg det ut där borta i alla fall, hade aldrig varit där förut!
    Jag ger mig också ut ibland och försöker fota vatten, men måste erkänna att det inte har gått så bra än så länge. Fastän min kamera har ett "guide-läge" där den berättar hur man ska bära sig åt så blir jag aldrig nöjd! Men dina var väldigt fina
  • MagicBride
    aviman skrev 2012-06-29 09:12:40 följande:
    Tack så mycket :)
    Vad är det som är svårast tycker du när du ska fånga vatten på bild? Och vad är det med bilderna som gör att du inte blir nöjd?
    Jag tror att mitt "problem" grundar sig i att mina objektiv inte har nog liten (eller stor ibland) bländare för att kunna väga upp slutartiden på ett bra sätt... Och då har jag ändå testat med olika ISOn... Svårt, men roligt! Skrattande 
    Jag vill fånga och mjuka upp vattnets rörelse (ungefär som du har gjort, och som durrasflikka gjort på sina översta bilder), men då blir slutartiden för lång och gör allt så ljust. Men jag tror att mitt största problem är mitt tålamod, eller snarare bristen Jag vill kunna ta snygga bilder direkt utan att behöva öva

• MagicBride
    durrasflikka skrev 2012-06-29 18:50:53 följande:
    Då har du för stor bländare (lågt bländar tal), men ställ dig i skugga om du inte får upp bländar talet tillräckligt. Dra även ner ISO och underexponera bilden så kan du nog få till bra bilder på vatten i rörelse.
    Tack för tipset, ska definitivt prova det nästa gång
Svar på tråden Fotointresserade