Inlägg från: durrasflikka |Visa alla inlägg
  • durrasflikka

Fotointresserade

Mina fina killar.

Fågel i trädgården.

Ödla på Tropikariet i Helsingborg.

Apa från Tropikariet.

Killarna på BB.

2 bilder från Falsterbo Horse Show förra året.

Fiskmås

Solnedgång i Helsingborg.

Från Företagsrock med jobbet.

Där är några bilder som jag har tagit.

• durrasflikka
    MagicBride skrev 2012-06-29 16:56:45 följande:
    Jag vill fånga och mjuka upp vattnets rörelse (ungefär som du har gjort, och som durrasflikka gjort på sina översta bilder), men då blir slutartiden för lång och gör allt så ljust. Men jag tror att mitt största problem är mitt tålamod, eller snarare bristen Jag vill kunna ta snygga bilder direkt utan att behöva öva
    Då har du för stor bländare (lågt bländar tal), men ställ dig i skugga om du inte får upp bländar talet tillräckligt. Dra även ner ISO och underexponera bilden så kan du nog få till bra bilder på vatten i rörelse.
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:08:34 följande:
    Vad har ni för kamera och objektiv ?? Själv har jag en Nikon D90, 60-2,8 Macro, 70-300 telezoom, 18-105 kitobjektiv, 35-1,8 porträttobjektiv, SB-600 extern blixt, stativ och ett silver/vitt reflexskärm.
    Nikon D90 med 18-200 3,5-(kommer inte ihåg), sigma 70-300, sb-400 blixt (köpt till gamla kameran), stativ, vit/guld reflexskärm, olika filter.

Som t.ex. stjärnfilter.
  • durrasflikka
    Millan1984 skrev 2012-06-29 20:34:24 följande:
    Ganska snartlikt som mitt då hur länge har du haft kameran? jag köpte min maj förra året, är jättenöjd. Hade en Nikon d40x innan, men jag tycker att D90n är enklare att förstå även fast den är mer avancerad.
    Köpte vår i juni/juli förra året. Haha!! Vi hade också en D40x tidigare. :D
    D90 är mer genomtänkt med att nå de olika inställningarna. Har läst en webbkurs som fotografen vi ska ha på bröllopet har gjort och jag lärde mig massor, så nu ska jag bara få tillbaka lite fotolust igen. Sen har jag turen att en kompis man är fotograf så han kan lära mig live vad man måste tänka på mer när man är på plats.
  • durrasflikka
    aviman skrev 2012-06-30 13:59:01 följande:
    Jag vill ha ett 50-1,4!! Solig
    Vill också ha ett sådant, även ett 35 mm 1.8. Men vill helst lägga pengar på ett större zoom objektiv då jag helst fotar hästsport.
    Men drömmen är en bättre kamera (allra helst en D3 eller liknande) med snabba objektiv (måste kunna fokusera snabbt när man fotar hästar i full fart och fota manuellt är nästan omöjligt vid sporter tycker jag).
Svar på tråden Fotointresserade