Inlägg från: JuliBrud89 |Visa alla inlägg
  • JuliBrud89

Dessert! Vad hade/ska ni ha? Vi kan inte bestämma oss!

Vi gifter oss om 36 dagar men har inte någon dessert æn! Vi vet inte vad vi ska vælja!! :/ Vi har catering som kan laga i princip vad vi vill, men vi har ingen aning om vad vi vill ha! 

Så nu ber vi om hjælp från er, vad hade/ska ni ha? Ær det något ni kan rekomendera?

Jag fick før inte længe sen smaka något som jag aldrig ætit førut, tofu sticky pudding. (Engelskt.) Den var fantastiskt god! Men kan inte helt bestæmma mig! :P 

http://www.guardian.co.uk/lifeandstyle/wordofmouth/2011/apr/14/cook-perfect-sticky-toffee-pudding 

Blir jætteglad før alla slags førslag!  

• Svar på tråden Dessert! Vad hade/ska ni ha? Vi kan inte bestämma oss!
  • JuliBrud89
    daniiel skrev 2012-06-23 15:07:05 följande:
    Vi hade chokladbrownie med grädde serverad på bärspegel. Det var inte vårt förstahands val, men det vi hade valt gick tyvärr inte att få tag på fick vi veta någon vecka före bröllopet. Det blev dock bra, alla tyckte det var gott :)

Vad ska ni ha för mat och bröllopstårta? Jag tycker att desserten ska passa in även med det och inte vara alltför lik bröllopstårtan.
    Så bra att det blev succe :) Vi ska ha 4 rætters med (skriver på norsk)

* Fylt ørretrullade m/ kaviarsaus, sennepskål på toast.
    * Kremet blomkålsuppe m/ fritert spekeskinke 
    * Helstekt reinsdyrbiff m/ rotgrønsaker og kremet viltsaus med mandelpotet & stued potet.

*Dessert? Lutar åt Panna kotta med någon rød sås. En lætt dessert som dom flesta gillar :)
  • JuliBrud89
    sofiasmamma skrev 2012-06-24 12:25:25 följande:

Vi hade gräddfilspannacotta med grönpepparmarinerade jordgubbar som serverades ur gammeldags syltburkar (en till varje gäst).

Ja det lutar åt pannacotta før oss också :) En lagom kraftig dessert tycker jag. Med någon rødbærssås /kræm till :)
  • JuliBrud89

Kan jag inte ha pannacotta bara før att resten inte ær italienskt?.. Och hade jag velat ha husmanskost hade caterern køpt svenska makaroner och køttbullar.. Rætt ofint att påstå att vår brøllopsmeny ær husmanskost. Men ja, det blir nog pannacotta till dessert :) Mums!

Svar på tråden Dessert! Vad hade/ska ni ha? Vi kan inte bestämma oss!