• teddy

Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!

...eller vad det nu kallas! :)
    Hade blivit jätteglad för lite inspiration och ideér!
    Tack! 

• Svar på tråden Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!
  • Grodprinsens brud

Åh hoppsan... Det var ju den biten också! Nu har vi ju ett tag kvar och inte klart med vilka som kommer och så men det kan ju vara bra att förbereda lite i taget... Någon som vet var man kan hitta en billig ram? Gärna i mörkt trä (Chokladbrunt)..

• jossanamir

IKEA har ju bra, billiga ramar i alla olika storlekar och färger :) tror vi kommer köpa den största storleken av serien RIBBA i silver/aluminium för att få in det gråa i vårat färgtema. Måste bara hitta ett stort papper i rätt lila nyans att ha som bas, sen är det väl "bara" klippa och klistra tills vi blir nöjda. Som tur är har vi 4,5 månad kvar så behöver inte oroa mig över det här än!

• LinneaR
    BlomAnna skrev 2012-09-12 09:18:45 följande:
    Jag funderar på att måla en vanlig playwoodskiva med magnetfärg (och sen en annan färg över) så kan man fästa både bord och namn med små magneter och sen flytta runt dem om det skulle behövas. Ska så klart rama in skivan sen eller spika på en list runt.
    Vilken bra idé! Gillar skarpt, så får skriva ner i min bok tills det är dags att göra den! Jag köpte väldigt fina magneter på Tgr (danska affären) som ser ut som små miniramar i fina färger. Det hade ju vart perfekt att sätta namnet i ramen:) Skulle nog bli fint mot den svarta bakgrunden.

Tack för inspirationen BlomAnna!
  • Cakes

Louva, vart har du hittat det hjärtat? Tyckte att det var en perfekt bordsplaceringstavla :)

• pamjofre

Detta är vår tavla, än så länge sitter namnen fast bara med häftmassa, men ska limmas när väl alla gästerna har osat.

• Louva
    Cakes skrev 2013-03-10 20:30:25 följande:
    Louva, vart har du hittat det hjärtat? Tyckte att det var en perfekt bordsplaceringstavla :)
    Jag googlade på "anslagstavla hjärta", så kom det upp massa internetshoppar man kan köpa den på. Till exempel: www.systerlycklig.se/korthallare-hjarta-p-16465.aspx

Den finns i tre olika storlekar :) super söt eller hur!! Vilken storlek tror du man behöver ta? Den störta kanske...
  • Cakes

Åh, jättesöt! 

Hm, vet inte riktigt... vi har 100 gäster, så vi behöver nog minst den stora! Eller kanske två ;) Ska fundera lite :) 

Svar på tråden Vill ni snälla visa BILDER på er bordsplaceringstavla!