• nattan1

svärmor

hej alla!

vi har beslutat oss för att endast bjuda närmsta familj samt vänner och utesluta släkt eftersom det annars blir för dyrt. Min sambos familj är endast tre personer men min familj är 11 st eftersom mina föräldrar är skilda och mina mor,- och farföräldrar är i livet. Min svärmor tycker att det är jobbigt att de är färre och vill att vi ska bjuda lika många på båda sidor och därför vill hon ha med deras släkt så att de också blir 11. Jag (och min sambo) menar att det blir helt fel eftersom vi bestämt att inte ta med släkt och då kommer ju min släkt att känna sig särbehandlade. Antagligen kommer hans fam att erbjuda sig att betala extra så att alla kan vara med (även min släkt). I nuläget har vi bestämt att vi ska betala 1/3 hans fam 1/3 och min fam 1/3. min pappa blev rasande när jag sa att hans föräldrar kanske ska betala mer eftersom han menar att det känns hemskt om de ska betala för min familj också och itta på egna regler. då blir det helt fel för min pappa som inte har de möjligheterna. Tycker ni att hans mamma har rätt att säga att vi ska vara lika många? Jag blev mycket ledsen när hon sa så....

• Svar på tråden svärmor
  • nattan1

Hej o tack för era synpunkter!

Min sambo tycker inte att det spelar någon roll att de bara är 3. Han sa till sin mamma direkt att vi redan pratat om det och att han vill ha det så. Jag blir mest ledsen att svärmor lägger sig i, jag trodde att vi hade en bra relation men när det kommer till kritan så vill hon bestämma och har alltid tyckt att hennes familj är bäst.

• nattan1

Jag blev mest ledsen över att hon så tyligt ser det som SIN respektive MIN familj. Jag tycker också att det var sättet hon sa det på. Hon var benhård och lyssnade inte alls på mig. Jag blev så sårad att jag bara gick. Dagen efter ringde jag upp och sa att jag vill att alla ska vara nöjda o att det betyder mycket att hon känner sig tillfreds. Hon var dock inte lika mjuk utan menade att det kommer att bli jättebra och att vi ska prata om detta senare. Hon sa att jag var såååå orolig. hon avslutade med att säga att säga att vi kan motivera till min pappa att vi ska vara lika många på varje sida, specellt om de ska betala....hon har ju inte fattat någonting av vad jag sa.

Svar på tråden svärmor