• Anonym

svärmor

ööö fattar inte hur vissa människor tänker....ja kan tycka att ´mannen borde reagera lite,att bara 4 pers som kommer från hans sida.

vem ska han fira detta med ,har du tänkt på detta?

• Anonym
    TheD skrev 2012-06-27 02:37:54 följande:

Men hennes son är vuxen så hon har ingen rätt att lägga sig i.

Så kör på och få bort den där kvinnan från er planering.

han är fortfarande hennes son,den KVINNAN är hans mamma
  • Anonym

Ni gör som NI VILL det är NI som gifter er INTE svärmor!

Min svärmor har också varit duktig i att påpeka vilka vi har bjudit och inte har bjudit, man blir ganska less. Hon har t.e.x själv gått och bjudit in folk som ska titta på vigseln i kyrkan UTAN att fråga oss om det är ok. Hon sa lite i efterhand som hon alltid gör att "jag bjöd in dem och dem, men det gör ju inte er något" och så skrattar hon.. Känner väl egentligen att det är vi som ska välja vilka som ska vara med på vigseln också, visst kyrkan är Alltid öppen för alla, men det finns ju en del personer som man heller vill ska få plats på vigseln än andra som svärmor har bjudit in.

• Anonym

det handlar inte om att svärmor ska bestämma,och visst det e ju inte ditt fel att din man har lika månka släkt,men vad tycker din man om detta,du vill ju ha ett litet bröllop,men fråga din man om han verkligen tycker att det oki

• Anonym
    Marylojs skrev 2012-06-27 15:21:54 följande:
    Det är väl inte så märkligt att svärmor bjuder in folk till vigseln tycker jag? Hon är förmodligen jätteglad och stolt över att sonen ska gifta sig och vill dela det med mäniskor hon tycker om. 

Vårt bröllop tror jag nästan var lika stort för min familj som för oss, och jag blev enbart rörd och glad när jag t ex såg en av mammas gamla kollegor bland de första jag såg i kyrkan.  
    Fast Jo, det är det! Eftersom vi är så många gäster och vi kanske har vänner som vi känner att vi hellre vill ha med i kyrkan än svärmors vänner så känns det himla märkligt!

Hon får gärna göra det, om hon kollar läget med oss lite innan!
Svar på tråden svärmor