Inlägg från: Anonym (Tråkbruden) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tråkbruden)

Vill inte ha någon möhippa, vänner verkar inte förstå

Som rubriken lyder, Jag vill inte ha någon möhippa...

Jag kan inte ange någon bra anledning men jag vill verkligen inte och jag har sagt det till flera vänner. Några verkar förstå/respektera medans andra säjer - Det behöver ju inte vara något förnedrande/supa fest/göra bortsig på stan, men träffas å ha kul kan man ju göra. Och visst det skulle man ju men jag vill inte det heller...

Hur ska man få folk att fatta??? Kan man vara mer tydlig än att säja vid olika tillfällen till olika personer att jag vill inte!? Är det fult att skriva ett mail och skicka till de som kan tänkas ordna/komma på en möhippa? Känner att jag blir mer irriterad än jag villl vara för jag har börjat fatta att det planeras något...

• Svar på tråden Vill inte ha någon möhippa, vänner verkar inte förstå
  • Anonym (Tråkbruden)

M2B vet om att jag inte vill, finns nog inte något vi inte pratar om och han har fått höra mitt ältande ikväll *hehe*. Har även sagt detta tidigare till honom så han vet och har vetat ett tag.

Får nog bli ett massutskick på mailen...

Måste erkänna att jag själv blir förvånad över hur mycket detta irriterar mig men när man talar om att man inte vill ha en möhippa och får höra "det har du inget att säga till om" eller "Man lever ju bara en gång" eller "Behöver ju inte vara något förnedrande, men att skratta tillsammans förlänger livet" blir jag bara irriterad. De menar väl men jag blir sur.

• Anonym (Tråkbruden)

Har lite samma historia med hon som la kommentaren "det har du inget att säga till om". Hon gifte sig förra året och BEODRADE oss tärnor att fixa en hippa. Hon var även väldigt tydlig med att en annan vän absolut inte fick ha något att säga till om vad det gällde aktiviteter osv. Vi gjorde inget förnedrande alls och försökte tänka på vad hon gillar och vad alla skulle gilla med. Blev jätte bra tillslut och alla var glada och nöjda. Just därför blir jag arg när hon inte kan lyssna på vad jag vill.

Fick idag sms om att jag skulle komma med ett datum när jag var tillgänglig. svarade med att jag vill INTE ha någon möhippa så de behöver inte planera det. Men känner ändå att jag inte nådde fram med mitt budskap.

Men det är nog dags att plocka fram Bridezillan inom mig och domdera lite :P så kan jag stoppa undan den sidan för alltid sedan..

Svar på tråden Vill inte ha någon möhippa, vänner verkar inte förstå