• filibustern

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

tja.. eftersom du ska ha så mycket annat svart så tycker jag väl det är ok :) och den verkar ju inte vara vit, mer.. typ.. beige. :) 

• filibustern
    Chicita skrev 2012-06-25 16:52:28 följande:
    Vad är det för klädkod till att börja med?
    Om det är "kavaj" så är den där lite för uppklädd. 

Personligen tycker jag att det är ok, jag är en sån som inte brydde mig om någon kommit i helvit hellång puffig "brudklänning" med tiara och hela baletten på mitt bröllop.. Men det finns brudar som tycker att hela bröllopet är förstört om en gäst kommer i en vit (eller väldigt ljus) klänning oavsett accessoarer. Och det kan vara viktigt att veta om i alla fall, även om du tänker rätt med mörka "tillbehör". 
  • filibustern
    MiaPia skrev 2012-06-25 17:10:49 följande:

Tack snälla för svaren! :)

Klädkoden är kavaj, men de som ska hålla i bröllopet
    och många av gästerna jag känner brukar vara rätt så välklädda till vardags
    också, så därför tänkte jag ”det är ju ändå ett bröllop, och då kan man ju vara
    extra fin” Det jag blir lite fundersam över är färgen på klänningen…

jag tycker inte det är nåt konstigt med färgen, den är ju inte vit, och som sagt, du har ju mycket annat som är svart och andra färger, men hör med bruden vad hon tycker om gäster med ljusa kläder. om hon skulle ta illa upp.. väldigt fin klänning!
  • filibustern
    Sara 120707 skrev 2012-06-25 17:13:19 följande:

Det är en fantastisk klänning men jag tycker(min personliga åsikt ) att det är helt fel till bröllop, om man inte är bruden. Hellång ivory färgad chiffong klänning är ett big nono!!

Jag tycker att den faktiskt kan tas för en brudklänning

men är den verkligen ivory? tycker den ser mer beige ut... =/.. kanske skärmen som gör det.. 
  • filibustern
    SaJo1981 skrev 2012-06-25 18:03:38 följande:
    jag funderar mer på att det är en långklänning än att färgen stör....för klädkod kavaj ska man ju inte ha långklänning på sig så jag hade vart orolig för att komma för uppklädd.....but thats me=) jäkligt snygg klänning för övrigt!
    faktiskt.. nu när du säger det.. var nog det jag hade i bakhuvet som gnagde.. att det var en långklänning... men som sagt.. tycker ändå att det var en fin klänning, och om bruden inte har nåt emot färgen, så ha den! :) 
Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?