• MiaPia

Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?

Hej! Jag ska på ett bröllop snart och har hittat denna jätte fina klänning jag blev helt förälskad i! Jag har aldrig varit på bröllop tidigare så jag vet inte om det är en ”ok” klänning att ha på sig… Jag har tänkt att ha en svart sjal, svart handväska, svarta skor, och smycken i olika färger. Snälla kan ni ge mig lite feedback om det är ok eller inte, vill ju inte att bruden eller någon ska ta illa upp!

• Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?
  • filibustern

tja.. eftersom du ska ha så mycket annat svart så tycker jag väl det är ok :) och den verkar ju inte vara vit, mer.. typ.. beige. :) 

• Chicita

Vad är det för klädkod till att börja med?
    Om det är "kavaj" så är den där lite för uppklädd. 

Personligen tycker jag att det är ok, jag är en sån som inte brydde mig om någon kommit i helvit hellång puffig "brudklänning" med tiara och hela baletten på mitt bröllop.. Men det finns brudar som tycker att hela bröllopet är förstört om en gäst kommer i en vit (eller väldigt ljus) klänning oavsett accessoarer. Och det kan vara viktigt att veta om i alla fall, även om du tänker rätt med mörka "tillbehör". 

• filibustern
    Chicita skrev 2012-06-25 16:52:28 följande:
    Vad är det för klädkod till att börja med?
    Om det är "kavaj" så är den där lite för uppklädd. 

Personligen tycker jag att det är ok, jag är en sån som inte brydde mig om någon kommit i helvit hellång puffig "brudklänning" med tiara och hela baletten på mitt bröllop.. Men det finns brudar som tycker att hela bröllopet är förstört om en gäst kommer i en vit (eller väldigt ljus) klänning oavsett accessoarer. Och det kan vara viktigt att veta om i alla fall, även om du tänker rätt med mörka "tillbehör". 
  • Oniq

Är du osäker så fråga bruden. Som Chicita säger så har alla olika tankar om gästernas klädsel :)

(Men den var snygg!)

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • MalinLarsson

Jag skulle inte ha haft den på ett bröllop, även om jag frågat bruden och hon sagt att det var okej. Detta för att även om bruden tycker att det är ok så kanske en del gäster har synpunkter och jag skulle inte vilja ja stött mig med någon utav dem heller. Dessutom kanske bruden säger att det är ok fast hon inte tycker det (om hon är en mes som jag).

Men klänningen var döläcker!

• pulmonate

Jag tycker att det är en supersnygg klänning. Personligen skulle jag inte ha något alls emot om någon kom klädd med den, även om den är ljus. Jag tycker att den är beige, och då är det mer ok. Och mitten partiet tycker jag gör rätt mycket. 
    Själv har jag valt beigt till mina tärnor.
    ps. var har du hittat denna klänning? 

• MiaPia

Tack snälla för svaren! :)

Klädkoden är kavaj, men de som ska hålla i bröllopet
    och många av gästerna jag känner brukar vara rätt så välklädda till vardags
    också, så därför tänkte jag ”det är ju ändå ett bröllop, och då kan man ju vara
    extra fin” Det jag blir lite fundersam över är färgen på klänningen…

• filibustern
    MiaPia skrev 2012-06-25 17:10:49 följande:

Tack snälla för svaren! :)

Klädkoden är kavaj, men de som ska hålla i bröllopet
    och många av gästerna jag känner brukar vara rätt så välklädda till vardags
    också, så därför tänkte jag ”det är ju ändå ett bröllop, och då kan man ju vara
    extra fin” Det jag blir lite fundersam över är färgen på klänningen…

jag tycker inte det är nåt konstigt med färgen, den är ju inte vit, och som sagt, du har ju mycket annat som är svart och andra färger, men hör med bruden vad hon tycker om gäster med ljusa kläder. om hon skulle ta illa upp.. väldigt fin klänning!
  • Sara 120707

Det är en fantastisk klänning men jag tycker(min personliga åsikt ) att det är helt fel till bröllop, om man inte är bruden. Hellång ivory färgad chiffong klänning är ett big nono!!

Jag tycker att den faktiskt kan tas för en brudklänning

• filibustern
    Sara 120707 skrev 2012-06-25 17:13:19 följande:

Det är en fantastisk klänning men jag tycker(min personliga åsikt ) att det är helt fel till bröllop, om man inte är bruden. Hellång ivory färgad chiffong klänning är ett big nono!!

Jag tycker att den faktiskt kan tas för en brudklänning

men är den verkligen ivory? tycker den ser mer beige ut... =/.. kanske skärmen som gör det.. 
Svar på tråden Kan jag ha denna klänning på ett bröllop?